menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ongedierte...

remko83

Remko83

Hallo,

Ik ben sinds het voorjaar heel enthousiast begonnen met het groeien allerlei planten vanaf zaden (vooral gewoon uit de winkel), waaronder dus pepers aangezien ik mij hier prima mee vermaak en mijn vrouw er sambal van kan maken heb ik besloten de planten te laten overwinteren in mijn (verwarmde) schuur.
Aangezien ik van mijn vorige hobby (kameleons) nog wat jungle dawn lampen en een mooi T-5 armatuur had heb ik besloten er dus wat meer werk van te maken.

Nou heb ik bij het naar binnenhalen van de pepers ook wat ongedierte meegenomen, iets wat lijkt op luis...
Inmiddels heb ik al van alles geprobeerd om er vanaf te komen maar het enige wat dood lijkt te gaan zijn de planten. De beestjes lijken de voorkeur te hebben voor de Lombok en Rawit planten want mijn madame Jeanette is nog ongeschonden gebleven en ook de cherimoya en citroen boompjes die ik aan het opkweken ben lijken nergens last van te hebben.

Inmiddels heb ik op 3 na die luisvrij lijken te zijn (maar door de marteling wel blad verliezen) alle pepers weer in de tuin gezet en min of meer besloten vanaf 0 opnieuw te beginnen tenzij iemand nog een goed advies heeft. Ik heb 6 verschillende soorten peper ingezaaid en hoop er dus vanaf te zijn voor deze uit hun kasje kunnen.

Alle tips worden zeer gewaardeerd.

Wat ik zelf al heb geprobeerd:
- sproeien met de tuinslang
- sproeien met een mengsel van water spiritus en afwasmiddel
- sproeien met ECOstyle Spruzit-R
- planten 'verzuipen' (wanhoopsactie )

Bloemen & Planten

donderdag 29 oktober 2020 - 09:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon