menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Uitgebloeid Slangenkruid

Ga naar meest recente reactie

cuckooflower

Cuckooflower

Ik heb voor het eerst slangenkruid in de tuin en ben er blij mee (behalve dat de rozette zoveel plek inneemt). De eerste aren (?) zijn nu uitgebloeid. Zal ik ze afknippen in de hoop op een tweede bloei of is het daarvoor al te laat in het jaar op 30 september? Kan ik de aren beter laten staan voor sierwaarde in de winter? Of heeft slangenkruid geen sierwaarde in de winter?

Bloemen & Planten

woensdag 30 september 2020 - 16:00
leerling

Leerling

Die gaan niet meer opnieuw bloeien, nu. Daar is het ondertussen te fris voor geworden.

Alles wat wat relief brengt in je tuin maakt hem mooier wanneer het sneeuwt.
Zo'n hoopjes zijn ook schuilplekjes voor allerlei diertjes wanneer het guur is. Dus ook plekjes waar vogels op zoek gaan naar hapjes. En dus ook plekjes waar mensen 's winters wat te bekijken hebben.

Een beetje minder opruimen in de tuin is goed voor de biodiversiteit. Ideaal excuus toch om je tuin wat extensiever te beheren?

Echium vulgare is een tweejarige die zich voortplant met zaad. Het meeste zaad zal al wel gevallen zijn, maar als je die ook graag hebt op een ander plekje in je tuin, kan je eventueel wel gaan kijken over er nog wat zaad te oogsten valt.
donderdag 1 oktober 2020 - 21:32
cuckooflower

Cuckooflower

Dank je wel! Ik zal ze niet afknippen. Ik zal zaad oogsten - goed idee!
donderdag 1 oktober 2020 - 22:26
leerling
vrijdag 2 oktober 2020 - 00:04
agressiepreventie@gmail.com

Tekst aangepast

[email protected]

Weet iemand of deze Echium webbii nu 2 jaar oud nog bloemen krijgt of wat ik kan doen? Afgelopen jaar is hij flink gegroeid maar kwamen er geen bloemen meer in.
maandag 5 oktober 2020 - 13:42
agressiepreventie@gmail.com
maandag 5 oktober 2020 - 13:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon