menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimmende winde en overlast

Ga naar meest recente reactie

Joukje Smeding

Joukje Smeding

Ben weer druk bezig geweest. De klimmende winde van mijn buren komt onder de schutting door en bovenlangs. Zou dat " groene bouwvakkersdoek" soms uitkomst kunnen bieden tegen mijn schutting en hoger en in de grond ingraven. Dit doek zie je vaak hangen bij verbouwingen om vallende stenen tegen te houden. Of is er een beter idee. Ze heeft de voortuin gelukkig laten schoffelen toen ik ging piepen. Helpt eventjes hoor.

Bloemen & Planten

dinsdag 15 september 2020 - 12:00
Marei

Marei

Ben bang dat dergelijk doek niet helpt Joukje. Onze ervaring is dat het verwijderen van de wortels het enigste is wat helpt. De ranken die bij de buren vandaan komen wegtrekken en zorgen dat eventuele wortels die van die kant jouw tuin in willen kruipen geen kans krijgen. Met wortel en tak verwijderen dus!
dinsdag 15 september 2020 - 12:12
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Bedankt Marei. Heb vanmorgen vroeg met een kwaaie kop de troep bij haar over de schutting gegooid en de hortensia bloemen staan nu in een vaas. Kan er nu moelijk bij. En de koninginnekruid staat nog zo mooi. Enkele stengels er uit moeten knippen. En dan later nog maar eens goed kijken.
dinsdag 15 september 2020 - 13:38
leerling

Leerling

Volgende lente zeker de bodem goed in 't oog houden voor kleine plantjes uit zaad en wortelopslag.
dinsdag 15 september 2020 - 21:47
Joukje Smeding

Joukje Smeding

doe dit al twee jaar .Gelukkig dat het koninginnekruid wat later begint. Ik had zelfs bij de buren van alles weggeknipt aan planten en oude takken , om die klimmende winde zoveel mogelijk uit mijn tuin te houden. Zal in het najaar ook zeggen dat die kamperfoelie wel aan hun kant moet blijven en dat ze dit zelf mogen doen.
dinsdag 15 september 2020 - 23:48
Plantadvies

Plantadvies

Altijd lastig. Wat jij lelijk vindt, vindt je buurvrouw mooi, of als jij van tuinieren houd wil je buurvrouw liever steen. Je hebt er dus mee te dielen. De Kamperfoelie kun je mooi snoeien aan jouw kant en klimmende winde inderdaad steeds maar weer uitrekken.
woensdag 16 september 2020 - 07:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon