Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo
Ik heb nu een border met als haag de Luscitana angustiflora. Daarvoor staan er heesters zoals liguster, weighelia, viburnum. Iedere keer per 4.
Daartussen zou ik graag zomerbloeiende struiken/ planten planten.
Liefst minder hoog dan de bestaande heesters.
Ongeveer tss 0.70 en 0.80 m.
Deze moeten in de felle zon staan en nogal droge grond.
Graag had ik advies gekregen van mooie planten om die tss te plaatsen.
Alvast bedankt!
Die haag van Luscitana angustiflora moet wel iets heel bijzonders zijn ..... (i.e. Prunus lusitanica 'Angustifolia')
Zomer bloeiende struiken die slechts 70--80 cm hoog worden, dat wordt lastig. Eventueel lavendel.
Bij kruidachtige vaste planten heb je meer keuze maar doorgaans moeten deze planten 'vast' staan om opgewassen te zijn tegen (extreme) droogte. Wat hogere Sedum soorten zoals 'Matrona' of 'Herbstfreude' zouden goed passen.
Er zijn zoveel lagere struiken die tegen de droogte kunnen. Spiraea's keuze genoeg. Hypericum, met verschillende kleuren bessen. Choysia. Snoei je zo kort als je wilt.
Spirea japonica 'Anthony Waterer' heb ik vandaag nog gezien en die zag er ondanks de hittegolf en afwezigheid van water (planten staan bij een school) nog redelijk goed uit.
Een andere struik die me vandaag nog te binnen schoot is Caryopteris clandonensis. Bloeit redelijk laat (augustus /september). Moet in de winter niet te nat staan anders valt de plant weg.
Bij Hypericum zitten diverse mooie soorten maar er zijn er ook die gevoelig zijn voor roest en voortijdige bladval. Heb zelf niet voldoende ervaring met Hypericum om een goede soort aan te kunnen raden.
Eenjarige of tweejarige bloemen zou je er ook kunnen zetten zoals afrikaantjes of klaprozen.
Dwergvlinderstruiken heb je ook zoals de Buddleja davidii 'Blue Chip