menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Advies lage struiken

Ga naar meest recente reactie

Scherrenss

Scherrenss

Hallo
Ik heb nu een border met als haag de Luscitana angustiflora. Daarvoor staan er heesters zoals liguster, weighelia, viburnum. Iedere keer per 4.
Daartussen zou ik graag zomerbloeiende struiken/ planten planten.
Liefst minder hoog dan de bestaande heesters.
Ongeveer tss 0.70 en 0.80 m.
Deze moeten in de felle zon staan en nogal droge grond.
Graag had ik advies gekregen van mooie planten om die tss te plaatsen.
Alvast bedankt!
vrijdag 14 augustus 2020 - 21:54
Tuinprins

Tuinprins

Die haag van Luscitana angustiflora moet wel iets heel bijzonders zijn ..... (i.e. Prunus lusitanica 'Angustifolia')

Zomer bloeiende struiken die slechts 70--80 cm hoog worden, dat wordt lastig. Eventueel lavendel.

Bij kruidachtige vaste planten heb je meer keuze maar doorgaans moeten deze planten 'vast' staan om opgewassen te zijn tegen (extreme) droogte. Wat hogere Sedum soorten zoals 'Matrona' of 'Herbstfreude' zouden goed passen.


Gegroet, de tuinprins



zaterdag 15 augustus 2020 - 06:09
sophora

Sophora

Er zijn zoveel lagere struiken die tegen de droogte kunnen. Spiraea's keuze genoeg. Hypericum, met verschillende kleuren bessen. Choysia. Snoei je zo kort als je wilt.
zaterdag 15 augustus 2020 - 11:48
Tuinprins

Tuinprins

Spirea japonica 'Anthony Waterer' heb ik vandaag nog gezien en die zag er ondanks de hittegolf en afwezigheid van water (planten staan bij een school) nog redelijk goed uit.

Een andere struik die me vandaag nog te binnen schoot is Caryopteris clandonensis. Bloeit redelijk laat (augustus /september). Moet in de winter niet te nat staan anders valt de plant weg.

Bij Hypericum zitten diverse mooie soorten maar er zijn er ook die gevoelig zijn voor roest en voortijdige bladval. Heb zelf niet voldoende ervaring met Hypericum om een goede soort aan te kunnen raden.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 15 augustus 2020 - 14:20
Scherrenss

Scherrenss

Ok bedankt al voor jullie tips!
zaterdag 15 augustus 2020 - 17:54
dries944

Dries944

Eenjarige of tweejarige bloemen zou je er ook kunnen zetten zoals afrikaantjes of klaprozen.
Dwergvlinderstruiken heb je ook zoals de Buddleja davidii 'Blue Chip

zaterdag 15 augustus 2020 - 18:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon