menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hortensia Endless Summer

Ga naar meest recente reactie

htimmermans

Htimmermans

Hallo,

Ik heb deze mooie hortensia nu 2 jaar maar hij wordt al heel snel bruin, Dit komt volgens mij door de felle zon s morgens tot een uur of 2 s middags. Eigenlijk verbranden ze ben ik bang de bloemen kunnen er niet tegen blijkbaar ondanks dat ik veel water geef, Jammer want in de adviezen lees niet dat ze volle zon waarschijnlijk niet trekken,

Nu vroeg ik mij of deze soort nu kan worden gesnoeid en dat er dan weer nieuwe bloemen zullen komen deze zomer. Kan iemand mij vertellen of dat juist is?

Gr
Hans

Bloemen & Planten

zaterdag 1 augustus 2020 - 09:53
deHaan

DeHaan

Nu snoeien geeft dit jaar geen bloemen.
zaterdag 1 augustus 2020 - 10:19
Tuinprins

Tuinprins

Ik heb vandaag heel wat boerenhortensia's gezien die hebben geleden onder de brandende zon van gisteren. Waar ik woon was het gisteren bijna 35 graden. Veel bloemen van de boerenhortensia zagen er vaal en uitgeblust uit. In gefilterd zonlicht of een plek zonder brandende zon blijven boerenhortensia's beter op kleur. Er zijn zelfs mensen die een parasol boven hun boerenhortensia's zetten zodat de bloemen bij heet zomerweer niet lelijk worden.

Boerenhortensia's kunnen tegen volle zon maar is natuurlijk een groot verschil of dat volle zon is bij 23 of 33 graden. Verder speelt het vochtgehalte van de grond een grote rol bij het goed blijven van de bloemkleur. Boerenhortensia's zijn echte waterslurpers en tijdens een hittegolf kun je er met een gieter bij gaan staan.

Gegroet, de tuinprins


zaterdag 1 augustus 2020 - 18:05
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Volgens mij kun je die endless summer best snoeien. Hij bloeit op nieuw hout.
zaterdag 1 augustus 2020 - 18:11
htimmermans

Htimmermans

Ja het wordt 's ochtends erg warm als de zon schijnt aan die kant van mijn huis dus toch maar andere soort neerzetten? bedankt voor de reactie.
zaterdag 1 augustus 2020 - 18:15
htimmermans

Htimmermans

precies dat is ook eigenlijk waarom ik hem had gekocht, ik ga het gewoon proberen. Kijken of dat werkt.
Groet
zaterdag 1 augustus 2020 - 18:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon