menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Check-up Kumquat

Hans73

Hans73

Wetende dat Kumquat "lastige" boompjes zijn, had ik toch graag een kennersoog gehad voor de staat van mijn jonge boompje. Gekocht 2 weken geleden tijdens de hittegolf. Nu zijn het precies januaristormen en heb hem van licht beschut naar helemaal in het hoekje van het terras geplaatst. Er zijn al veel groenere blaadjes aangekomen die echter licht naar binnen krullen. Probeer hem bijna dagelijks water te geven maar daar het veel geregend heeft de laatste dagen niet. De verse groene blaadjes zijn die normaal lichter van kleur en komen die nog donkergroen te staan zoals de oudere bladeren. Heb hem spijtig genoeg gepland in meditterane potgrond van Aveve. Online lees je dat mengeling met tuingrond en rivierzand beter zou geweest zijn. Het boompje heeft een hekel aan verpotten dus laat hem maar met rust. Bijgevoegd wat fotootjes: staat ie goed of lijkt hij tekorten te hebben. Afvallende vruchtjes her en der zal wel normaal zijn, denk ik. Wegens geen reactie op vorige kumquat-vraag , vrees ik dat hier weinig over te zeggen valt maar als iemand zich geroepen voelt ?

Bloemen & Planten

zondag 5 juli 2020 - 14:01
Hans73

Hans73

Kumquatje

Bloemen & Planten

zondag 5 juli 2020 - 14:02
Hans73

Hans73

Detail blaadje

Bloemen & Planten

zondag 5 juli 2020 - 14:03
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Als ik dit zo zie kun je alvast wat op gaan eten. Ik vind dat het er nu nog prima uitziet. Eerst die hitte en nu harde wind en miezerig weer. Dan mag er best een blad iets anders uitzien. Het nieuwe blad is eerst lichter van kleur.
zondag 5 juli 2020 - 17:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon