menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plant beschadigd

Ga naar meest recente reactie

fene

Fene

i heb een vraagje,mijn schoonzus had een plantje waar oranje bloemetjes op staan gekregen ,ik weet wel de naam niet.nu zit er een ziekte op de bladeren die ik ook niet ken,ik stuur hiervan in bijlage een foto.mijn schoonzus is naar de brico gegaan met een foto en daar hebben ze haar een produkt meegegeven die ze der op moest spuiten en dat geeft ze dan gedaan,nu is de plant helemaal beschadigd door dat produkt,en mijn vraag is kan de plant nog gered worden,alvast bedankt iedereen.fene
zaterdag 4 juli 2020 - 20:24
fene

Fene

dit is de plant hoe ze was

Bloemen & Planten

zaterdag 4 juli 2020 - 20:26
fene

Fene

dit is de plant met een ziekte,denk ik toch

Bloemen & Planten

zaterdag 4 juli 2020 - 20:27
fene

Fene

en dit is de plant nu nadat ze het produkt geeft opgespoten die ze geeft gekocht in de brico nadat een medewerke haar dit geeft aangeraden,alvast bedankt fene

Bloemen & Planten

zaterdag 4 juli 2020 - 20:29
fene

Fene

dit is het produkt die ze geeft gekocht op aanraden van een medewerker van een doe het zelf zaak,zou de plant nog kunnen herstellen?,alvast bedankt iedereen

Bloemen & Planten

zaterdag 4 juli 2020 - 20:38
LT

LT

Och wat zonde!!! Is een Oost-indische-kers. Een 1-jarige plant. Bloemen zijn zelfs eetbaar. Wat er op zit zijn volgens mij gewoon wat bladluisjes. Er af spuiten of vegen en het probleem zou opgelost zijn. Wat er nu op gespoten is, ziet er uit als schadelijk voor de plant. Hopelijk redt deze het nog. Weet wel niet of je na dit spuiten er nog van eten kan
Citaat:
De meeste mensen weten waarschijnlijk wel dat de bloemen van de Oost-Indische Kers eetbaar zijn, maar ook het blad en de zaden kun je eten. De plant heeft een scherpe smaak (de zaden zelfs heel scherp!). De meeste kinderen houden er niet van. De plant wordt alleen rauw gegeten.
zaterdag 4 juli 2020 - 20:44
LT

Tekst aangepast

LT

Het moest verboden zijn om die troep te verkopen. Hier gaan ALLE insecten van dood
Er staat ook niet op dat DIT op PLANTEN gespoten mag worden...
zaterdag 4 juli 2020 - 20:45
lilyboskat5

Lilyboskat5

Als er nog iets van groen blad aan zit, zou ik al het dode blad er af knippen, hem af spoelen en hopelijk komt hij nog bij.

Misschien is het zo dat het ”spul” aangelengd moest worden en dit niet is gebeurt ?
zaterdag 4 juli 2020 - 21:28
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Dat spul is helemaal niet bedoeld om op planten te gebruiken, het is inderdaad zonde zoals LT zegt, zelfs een schande. Als je me laat weten waar dat aangeraden en verkocht werd dan regel ik een bezoekje door het voedselagentschap, het is de overheidsinstantie die de verkoop van sproeistoffen controleert.
zaterdag 4 juli 2020 - 23:08
Tuinprins

Tuinprins

Het klopt wat er op de bus staat: 'Snelle werking'!
zondag 5 juli 2020 - 06:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon