menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gehoornde klaverzuring/springklaver

Ga naar meest recente reactie

Nieuwbouw1

Tekst aangepast

Nieuwbouw1

Hoi!

Ik heb een kleine (momenteel wat rommelige) tuin waar ik deze zomer wat minder aan heb gedaan. Opeens is een hele hoek van 1 van mijn plantvakken overwoekerd door gehoornde klaverzuring. Ik had het al eerder zien zitten, maar ik had me niet gerealiseerd dat het zo'n woekerend onkruid betreft Nu heb ik hier al eerder goed advies gekregen, dus ik heb weer twee vragen

1. Kan ik klaverzuring nog wegkrijgen als het al in allerlei planten gegroeid is? Het zit met name in het leliegras verweven.

2. Als de enige/makkelijkste optie het verwijderen van de planten is waarin het onkruid al verweven is, zou ik graag advies willen voor mooie planten die ik in de hoek van het leliegras kan planten.

Dit is de hoek van de tuin waarop het beste uitzicht is vanuit de woonkamer, dus het zou leuk zijn als ik er iets kan planten dat er het merendeel van het jaar leuk uitziet (vandaar de keuze voor leliegras, dat wintergroen is, maar ook paarse bloemen heeft). Meerdere planten is ook een optie . Zie foto in de post hieronder.

Alvast heel hartelijk bedankt!

Bloemen & Planten

maandag 29 juni 2020 - 19:43
Nieuwbouw1

Tekst aangepast

Nieuwbouw1

Foto van het bewuste plantvak:
maandag 29 juni 2020 - 19:43
LT

LT

Zorgen dat er geen nieuw zaad komt. Zal wel te laat zijn. Maken penworteltjes. Diep uitsteken.
Zaailingen de komende tijd meteen verwijderen (en ook nog het komende jaar).
maandag 29 juni 2020 - 19:53
Patrikc

Patrikc

Je planten lijken er toch niet veel last van te hebben.
maandag 29 juni 2020 - 21:21
Nieuwbouw1

Nieuwbouw1

Oké, hartelijk dank voor de reacties! Gewoon uitsteken en bijhouden dus
donderdag 2 juli 2020 - 11:38
Nieuwbouw1

Nieuwbouw1

Laatste vraag: wat is daarvoor het beste gereedschap?
donderdag 2 juli 2020 - 13:18
deHaan

DeHaan

Ik doe het met mijn blote handen of met een plantschopje, ik zit wel op zandgrond.
donderdag 2 juli 2020 - 16:43
Roeli

Roeli

Ik gebruik een brander.
donderdag 2 juli 2020 - 20:09
LT

LT

Een oude schroevendraaier gaat ook.
donderdag 2 juli 2020 - 22:07
Nieuwbouw1

Nieuwbouw1

Bedankt allen!
vrijdag 3 juli 2020 - 12:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon