menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Orchidee

Grace muylle

Grace muylle

Kan ik mijn orchidee nog redden?
Mijn orchidee verliest bloemen en bladeren. Ik heb een tijdje geleden hier als advies gekregen dat hij teveel water kreeg dus ik ben hier echt op gaan letten maar het verergerd alleen maar...
Zijn stengels worden ook volledig oranje/bruin

Bloemen & Planten

zondag 31 mei 2020 - 17:14
Tortelduifjes

Tortelduifjes

zo te zien staat hij in een gesloten pot.... of zie ik dat verkeerd!!!??? Een orchidee staat het best in een doorschijnende pot waar het water uit kan..... en dan in een gesloten pot..... Dan kan je hem 1x per week ondergedompeld in water zetten en er na een paar uur het water weer uitlaten .... Ook ervoor zorgen dat alle water uitgelopen is zodat de plant niet meer in het water kan staan. Ook best de plant niet in volle zon plaatsen....... Hopelijk kan je de plant nog redden
zondag 31 mei 2020 - 21:00
Grace muylle

Grace muylle

Hij staat in een doorzichtige pot waar het water uit kan en dan in een gesloten pot. Ik geef hem 1 keer per week water en haal na een paar uurtjes het overtollige water weg.... geen idee wat ik verkeerd doe. Misschien moet ik hem in de schaduw zetten?
maandag 1 juni 2020 - 09:18
Tortelduifjes

Tortelduifjes

Ja hij mag zeker niet in volle zon staan..... ev enkel wat ochtend of avondzon...... maar niet de ganse dag.
dinsdag 2 juni 2020 - 10:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon