menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boeren jasmijn

Ga naar meest recente reactie

Tuin groentje

Tekst aangepast

Tuin groentje

Hallo mensen, ik heb al 3 jaartjes een boerenjasmijn. 1e jaar op een balkon, daarna verhuist en 2 jaar in de tuin. De boeren jasmijn groeit erg goed, groot en snel. Maar hij bloeit bijna NIET. Vorige zomer 3-4 bloemen en nu heeft hij 1 bloem en 4 bloem knoppen. Ik vind dit erg jammer, omdat ik een groen struik in mn tuin heb zonder enige bloemen. Heb m juist gehaald voor de geurende bloemen. Ik heb m vorige jaar niet gesnoeit.

Bloemen & Planten

vrijdag 22 mei 2020 - 14:46
Tuin groentje
vrijdag 22 mei 2020 - 14:47
minouke

Minouke

Heb je hem niet te laat gesnoeid???? snoeien doe je juist na de bloei, dan kan je de takken 1/4 inkorten.
Snoei je te laat dan heb je veel kans om weinig of geen bloemen te hebben het daarop volgend jaar.
vrijdag 22 mei 2020 - 15:04
Roeli

Roeli

Ëén bloem. Nou dan heb je 100 % meer dan ik. Vorig jaar zat hij vol , maar , volgens mij, zit er nu nog geen knop aan.
vrijdag 22 mei 2020 - 16:23
Tuin groentje

Tekst aangepast

Tuin groentje

Ik had juist ergens gelezen dat je de boeren jasmijn in het behin niet moet snoeien, omdat de bloemen aan de 2 jarige takken groeien ofzo. Maar nu ik er aan denk is het misschien toch wel handigger dat ik m dit keer ga snoeien na de groei, misschien krijgt de plant dan meer energie om zich te richten op het maken van bloemen.
vrijdag 22 mei 2020 - 23:59
Tuinprins

Tuinprins

Voor rijke bloei een jonge boerenjasmijn liever niet snoeien. Bij wat oudere planten kun je na de bloei een aantal takken diep weg snoeien.

Beurtjaren komen bij boerenjasmijn wel eens voor.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 23 mei 2020 - 05:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon