menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus

Ga naar meest recente reactie

dannydeclerc13

Dannydeclerc13

Help,
Wat is er aan de hand met mijn buxus en neen het is geen
Schimmel want ik spuit maandelijks met top mix
producten.
Zou het het gevolgen nachtvorst kunnen zijn ?
Alvast dank,
Danny

Bloemen & Planten

vrijdag 22 mei 2020 - 11:33
Marei

Marei

De buxusmot is waarschijnlijk bij je langs geweest. Ik zeg er niets meer over...…
Tik hierboven in het zoekvenster: buxus problemen en daarna ga je naar tuinforum. Hier vind je alle informatie.
vrijdag 22 mei 2020 - 14:04
satomi

Satomi

Inderdaad buxusmot of buxusschimmel. Advies: eruit en iets anders planten op de plek.
vrijdag 22 mei 2020 - 16:28
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Zo goed als zeker de buxusschimmel / Cylindrocladium.

Cylindrocladium is een zeer moeilijk te bestrijden schimmelziekte, zelfs met professionele spuitmiddelen. Ik ken een kweker die zeer regelmatig spoot met diverse schimmelbestrijdingsmiddelen maar nog waren er diverse planten aangetast door Cylindrocladium. Afgelopen jaar heeft hij er het bijltje bij neergegooid en afscheid genomen van buxus.

Afwisseling van bestrijdingsmiddelen is overigens belangrijk want resistentie van een schimmel tegen de werkzame stof is iets waar terdege rekening mee moet worden gehouden en voorkomen moet worden. Meestal staat op het etiket dat een middel maar x keer per jaar mag worden gebruikt en moet worden afgewisseld met een middel dat een werkzame stof uit een totaal andere groep bevat.

Gegroet, de tuinprins
zaterdag 23 mei 2020 - 06:10
dannydeclerc13

Dannydeclerc13

Bedankt aan allen
zaterdag 23 mei 2020 - 11:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon