menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kleurrijke border

DebbieM

DebbieM

Hoi,
Mijn border is ca 3 vierkante meter en ik zou graag in elk seizoen wat kleur hebben + wintergroene bodembedekker. Ideetjes?
Ik dacht aan: pachysandra, doronicum, bergenia, meisjesogen, herfstanemonen, helleborus en bloembollen.

Wat denken jullie?
maandag 4 mei 2020 - 15:11
Esem 2

Esem 2

pachysandra en bergenia ben ik zelf niet voor, durven nogal eens te gaan woekeren. Vooral op zo een kleine oppervlakte.
Coreopsis verticillata of meisjesogen ,ja, word 40 tot 50cm.hoog en bloeit Juni Juli en augustus.
En ook helleborus of stinkend nieskruid is ook een aanrader ,en bloeit al heel vroeg in het voorjaar. Zelfs eind winter .hoogte ook rond de 50 cm zaait zich vrij makkelijk uit.
De herfstanemoon bloeit dan weer van augustus tot oktober en leeft het liefst in half schaduw.
Hoogte tussen de 40 en de 100 cm. bestaan in het wit en het licht roze.
En voor de groenblijvers dacht ik misschien aan hebe soorten. Wel opletten dat je voor de winterharde groenblijvende soorten kiest. Vinca Major wit en of blauw maar is ook min of meer een woekeraar maar is toch wel makkelijk in toom te houden.
Gr Eddy
maandag 4 mei 2020 - 19:28
c j de k

C j de k

@ Eddy
Je waarschuwt nogal voor woekerende planten , op zich is dat niet verkeerd maar zet de Anemoon daar maar gerust bij hoor = ook een heerlijke woekeraar en die laat zich nog niet zomaar arresteren ook
maandag 4 mei 2020 - 22:42
c j de k

C j de k

@ DebbieM
Op zich heb je wel een leuke keuze gemaakt , als je geen probleem ziet in de genoemde nadeeltjes van sommige planten zou ik daar voor gaan . Zorg wel voor zomer en winterbollen .
Suc6
maandag 4 mei 2020 - 22:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon