menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat voor knollen/bollen zijn dit?

Ga naar meest recente reactie

JohnnyGui

JohnnyGui

Hallo!

Als cadeau tijdens de lente heb ik diverse bollen/knollen gekregen alleen heb ik geen flauw idee wat voor bloemen ze geven!

Kan iemand ze misschien herkennen voor mij?


Bloemen & Planten

donderdag 9 april 2020 - 21:46
JohnnyGui

Tekst aangepast

JohnnyGui

Niemand die me hiermee kan helpen?
vrijdag 10 april 2020 - 22:00
Roosje58

Roosje58

Dag Mr il Denk het te weten maar kan op mijn mobiel niet werken in office progr. Je hebt er denk tulp, hyacint. gladiool , ranonkel .....zet het straks bij de foto s. Hoop dat ik juist ben dus schiet niet op de pianist. Ben pas terug hier maar niet alles vergeten. Gr
maandag 13 april 2020 - 02:03
JohnnyGui

JohnnyGui

Dank voor de info!
Misschien is het minder gedoe als ik het plaatje nummer voor je volgens:

1 2
3 4
5 6
maandag 13 april 2020 - 03:21
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Nummer 5 dat zijn gladiolenbollen
Nummer 6 dat zijn Anemone coronaria knolletjes

Maar allemaal gewoon planten, dan zie je vanzelf wat er uitkomt. Wel de soorten apart houden. Maakt niet uit dat het niet het goede jaargetijde is omn ze te planten.Als ze goed zijn komen ze toch wel uit.
maandag 13 april 2020 - 13:09
JohnnyGui

Tekst aangepast

JohnnyGui

Foutje
maandag 13 april 2020 - 14:10
JohnnyGui

JohnnyGui

Nummer 5 dat zijn gladiolenbollen Nummer 6 dat zijn Anemone coronaria knolletjes Maar allemaal gewoon planten, dan zie je vanzelf wat er uitkomt. Wel de soorten apart houden. Maakt niet uit dat het niet het goede jaargetijde is omn ze te planten.Als ze goed zijn komen ze toch wel uit.


Hartelijk dank!

Ik heb in de tussentijd een aantal soorten wel samen in een pot gezet maar op voldoende afstand (3x de bol breedte). Is dit een probleem?

Kan ik trouwens de bolletjes zonder spreken sprieten bewaren tot het najaar of sterven ze dan af?

Dag Mr il Denk het te weten maar kan op mijn mobiel niet werken in office progr. Je hebt er denk tulp, hyacint. gladiool , ranonkel .....zet het straks bij de foto s. Hoop dat ik juist ben dus schiet niet op de pianist. Ben pas terug hier maar niet alles vergeten. Gr


Ik heb het plaatje genummerd voor je.
maandag 13 april 2020 - 14:13
satomi

Satomi

Nee, echt een probleem is dat niet maar dan meteen een label bij zetten zodat je nog weet wat het als het weer uitgebloeid is.
maandag 13 april 2020 - 14:36
JohnnyGui

JohnnyGui

Nee, echt een probleem is dat niet maar dan meteen een label bij zetten zodat je nog weet wat het als het weer uitgebloeid is.


Prima. Nog een laatste vraag; kan ik de bolletjes die geen sprieten vertonen bewaren tot het najaar of halen ze dat niet?
maandag 13 april 2020 - 14:48
satomi

Satomi

Als het gezonde bolletjes zijn, dan moet dat gewoon kunnen. Goed droog en donker opbergen.
maandag 13 april 2020 - 15:07
Patrikc

Patrikc

Als het gezonde bolletjes zijn, dan moet dat gewoon kunnen. Goed droog en donker opbergen


Aangezien het een pakketje is dat je in de lente cadeau kreeg, en er wellicht gladiool inzit, is het hoogstwaarschijnlijk een pakketje zomerbloeiers en moet alles nu geplant worden.
zaterdag 18 april 2020 - 15:10
JohnnyGui

JohnnyGui

Aangezien het een pakketje is dat je in de lente cadeau kreeg, en er wellicht gladiool inzit, is het hoogstwaarschijnlijk een pakketje zomerbloeiers en moet alles nu geplant worden.


Oeps, en ik maar denken dat gladiolen voorjaarsbloemen zijn. Ik heb ze daarom elke nacht buiten gelaten tussen de 2-10 graden (gemiddeld 8). Zullen ze dit overleven?
zondag 19 april 2020 - 14:56
deHaan

DeHaan

Ja.
Ik heb ze afgelopen winter gewoon in de grond gelaten met een dik blad erover.
zondag 19 april 2020 - 17:49
JohnnyGui

JohnnyGui

Ja. Ik heb ze afgelopen winter gewoon in de grond gelaten met een dik blad erover.


De tulpen beginnen gelukkig uit te komen! Ik heb ergens gelezen dat ze heel weinig water nodig hebben zodra je de gebladerte uit de aarde ziet opkomen.

Klopt dit of moet ik groeiende tulpen in potten toch dagelijks water geven?
vrijdag 24 april 2020 - 00:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon