menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Avocadoplant groeit slecht

Annelieslo

Annelieslo

Vorig jaar in de zomer startte ik met een pit in water te plaatsen. Al snel resultaat waarna ik hem in januari in potgrond plaatste, hij had al veel wortels gekregen.
Maar ook nu worden de onderste bladeren telkens weer droog en vallen ze af. (Nu 40cm hoog)
Ik las veel zonlicht, geen directe zon, gewoon veel licht. Voldoende water geven,... maar dit helpt niet. Ik las ook dat ik de plant Halfweg moet afknippen en hij dan opnieuw kan doorgroeien. Maar dat durf ik niet zomaar omdat ik het graag zie groeien, en geen helemaal kale boom wil????
Het vreemde is dat hij telkens bovenaan nieuwe kleine blaadjes krijgt.
Wat moet ik doen? Alle tips zijn zeer welkom zodat ik m’n boompje in leven kan houden.

Bloemen & Planten

dinsdag 7 april 2020 - 09:14
Annelieslo

Annelieslo

Extra foto

Bloemen & Planten

dinsdag 7 april 2020 - 09:16
ingekerreman20

Ingekerreman20

Ik heb net hetzelfde probleem... Telkens er nieuwe blaadjes komen, vallen de andere af. Het lijkt alsof de plant maar twee bladeren ‘aankan’. Ik vermoed dat het komt doordat het gekweekte planten zijn voor consumptie en ze daardoor ‘onvruchtbaar’ zijn. Alleszins, ik hou nog even vol.
woensdag 15 april 2020 - 09:23
Gert-JanB

Gert-JanB

Ook hier hetzelfde. Aangezien het bij mij ook in de winter gebeurd. Zou het luchtvochtigheid kunnen zijn?
donderdag 11 februari 2021 - 22:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon