menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Solanum pseudocapsicum

Ga naar meest recente reactie

lindabrouw13

Lindabrouw13

Ik wil de zaadjes van deze plant zaaien. Ik weet dat dit kan vanaf februari tot mei, binnen in een pot en dan later uitplanten in potten of buiten in de tuin. Nu wil ik graag weten wat de keimtijd / kiemduur is van de zaadjes zodat ik weet wanneer ik ze wil zaaien. Ik heb binnen niet veel plaats om ze lang in huis te houden. Ze moeten dus na opkomst vrij snel verpot worden en naar buiten kunnen. Maar dan moet het buiten wel al boven de 10C zijn. Omdat deze plantjes niet winterhard zijn. Ik kan ze wel enigszins beschut weg zetten dus helemaal tot na 15 mei hoef ik niet te wachten om ze naar buiten te doen... Alvast dank voor jullie hulp.

Bloemen & Planten

zaterdag 1 februari 2020 - 10:07
lindabrouw13

Lindabrouw13

Dank voor uw reactie. Ik heb heel veel informatie gevonden via uw link. Ben veel wijzer geworden over dit plantje. Enige wat ik niet gevonden heb is juist de kiemduur van de zaden. En dat was juist mijn vraag....
maandag 3 februari 2020 - 09:25
LT
maandag 3 februari 2020 - 09:35
lindabrouw13

Lindabrouw13

Wauw! Dank voor deze mooie lijst!! Dit is heel helpend voor mij!
vrijdag 13 maart 2020 - 18:26
lindabrouw13

Lindabrouw13

De zaadjes ontkiemden heel snel. Binnen een dag of 10 kwamen ze al op! De plantjes zijn inmiddels zó groot, zie foto en nodig aan verplanten toe. Maar het is nu buiten nog te fris. Grootste zorg met ze binnen in de vensterbank op kweken is het behoud van het vocht in het blad. Ze zijn erg gevoelig voor uitdrogen.. Ik heb er al een doorzichtig emmertje overheen gezet.. maar toen kreeg ik varenrouwmugjes in de grond... dus nu maar zonder proberen om ze nog wat groter te laten worden en dan begin mei uitplanten en naar buiten..

Bloemen & Planten

vrijdag 13 maart 2020 - 18:31
LT
vrijdag 13 maart 2020 - 19:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon