menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wat is er mis met mijn cactus

Ga naar meest recente reactie

Grace muylle

Grace muylle


Mijn cactus begint bruin te worden onderaan (zie foto). Ik geef hem af en toe water maar zijn aarde is altijd echt super droog. Mijn andere cactus die er naast staat begint een beetje witte korstjes te krijgen. Ze staan voor een raam op een vensterbankje van steen. Onder de steen is er wel een verwarming. Misschien dat dit er wat te maken mee heeft?
Ik weet echt niet hoe dit komt. Iemand een idee?


Bloemen & Planten

woensdag 22 januari 2020 - 17:25
Grace muylle

Grace muylle

Dit is een foto van de andere cactus

Bloemen & Planten

woensdag 22 januari 2020 - 17:25
Dany

Dany

jouw cactussen moet je koel overwinteren rond de 8 - 10°C en droog, het slechtste dat je kan doen is iedere week een beetje water geven.
Ik zou in maart je cactussen verpotten in vochtige grond niet kletsnat en in een zwarte plastieken pot die niet al te groot is dan in april goed water geven en terug kurk droog laten komen voor je terug water geeft en als het kan dan ook warmer zetten. Denk er aan een cactus voor een raam is niet eenvoudig om te houden ze hebben heel veel licht nodig als het hier volle zon is is dat dezelfde lichtintensiteit als schaduw in Mexico.
eerste foto zijn ouderdomverschijnselen aan de wortel en is normaal.
tweede foto je plant wil groeien maar staat veel te donker.
Lees dit artikel eens.
http://www.cactusclub-lophophora.be/vensterbankcultuur/
woensdag 22 januari 2020 - 18:23
Grace muylle

Grace muylle

Dus kan ik niets doen aan die veroudering?
Alvast bedankt voor de info
woensdag 22 januari 2020 - 19:08
Dany

Tekst aangepast

Dany

Dus kan ik niets doen aan die veroudering?

Als hij verpot is kan je er wat steentjes rond leggen zodat je de verhouting van de wortel niet ziet (zie foto). Je kan dat niet tegen houden dat is de natuurlijke groei en de ene cactus heeft het al meer dan de andere, het hangt ook af van de soort enz...

Bloemen & Planten

woensdag 22 januari 2020 - 20:28
c j de k

C j de k

dat verouderen houden we zelf ook niet tegen hoor
woensdag 22 januari 2020 - 21:08
lilyboskat5

Lilyboskat5

Zelfs niet met steentjes rond de voeten.
donderdag 23 januari 2020 - 20:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon