menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Hardnekkig plant

Ga naar meest recente reactie

Julles

Julles

Beste
Wij proberen deze al 2 jaar uit onze tuin te krijgen iemand een idee ? Hebben van alles al geprobeerd zelf alles omgespit knollen verwijderd etc blijft maar komen ....

Bloemen & Planten

zaterdag 30 november 2019 - 15:20
Julles

Julles

Beter foto

Bloemen & Planten

zaterdag 30 november 2019 - 15:21
Polplastron

Polplastron

Arum italicum. Gewoon blijven uitputten is de enige mogelijkheid; vanaf het moment dat het blad bovenkomt kan je meteen schoffelen of hakken. De plant zet zich voort door zaad, maar ook door kleine zij-knolletjes die aan de hoofdknol gevormd worden. Ik zit hier met hetzelfde euvel en zie het nu stilaan minder ernstig worden...
zaterdag 30 november 2019 - 16:01
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Als dit bij mij zo was dan ging ik ze nu alvast uitsteken. Met wortel en al. Je ziet ze nu nog zitten. En niet laten bloeien. Of tenminste de zaden als ze rood zijn verwijderen. Volhouden.
zaterdag 30 november 2019 - 17:10
Henk-Willem

Henk-Willem

Ongewenst is natuurlijk ongewenst, dat is heel persoonlijk. Maar dit is nochtans een mooie stinsenplant die zich op bijzondere en bewonderenswaardige wijze voortplant. Zie:

https://www.natuurvereniging-ijsselmonde.nl/aronskelk-2/
zaterdag 30 november 2019 - 21:46
Julles

Julles

Uistekken heeft weinig zin wij zijn al 2 jaar bezig met uitstekken spitten bespuiten ... etc etc niks helpt sommige vinden dit een mooie kelk maar de bessen die eraan hangen zijn giftig... ik zit met dieren en kinderen en dit moet er uit wij hebben al zitten denken om alles af te scheppen en nieuwe aarde aan te voeren gewoon de korte pijnne
zondag 1 december 2019 - 10:07
Julles

Julles

P.S wie scheuten of zaad wil kom er maar gerust om
zondag 1 december 2019 - 10:08
Polplastron

Polplastron

Uistekken heeft weinig zin wij zijn al 2 jaar bezig met uitstekken spitten bespuiten ... etc etc niks helpt sommige vinden dit een mooie kelk maar de bessen die eraan hangen zijn giftig... ik zit met dieren en kinderen en dit moet er uit wij hebben al zitten denken om alles af te scheppen en nieuwe aarde aan te voeren gewoon de korte pijnne


Uitsteken is inderdaad nogal een werk; voor grote planten is dit de beste methode, maar al die kleintjes... je blijft gewoon bezig. Schoffelen en hakken kost echter weinig energie en moeite en daar haal je toch mooie resultaten mee!
De dieren blijven over het algemeen wel van de bessen af; mij hond heeft eens aan de bladeren geknabbeld toen hij pup was en heeft toen een half uur aan het braken geweest; sindsdien blijft hij er af!
De bessen worden enkel gevormd als de bloei gedaan is, dus dat is makkelijk te voorkomen.

De aarde afvoeren vind ik nogal drastisch. Dan zou je ze beter uitscheppen en zeven door bijvoorbeeld een oude bedbodem... Ik zeg maar wat....

Groetjes,
Pol
zondag 1 december 2019 - 14:24
xanderbere19

Xanderbere19

Heel lelijk en heel effectief: afdekken met zwart plastic of antiworteldoek. In het geval van Arum, 2 jaar. Als het een niet te groot stuk is en niet al te zeer in het zicht is het een optie. In het voorjaar potten met bollen erop, in de zomer kuipplanten...
maandag 2 december 2019 - 13:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon