menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Help plantenadvies voor de tropen

Ga naar meest recente reactie

Robin Saf

Robin Saf

Ik woon in Fortaleza (droog tropisch klimaat) Nu wil ik graag uit Nederland zaadjes meenemen van verschillende bloeiende planten. Veel planten die in NL te koop zijn zijn afgestemd op het Nederlandse klimaat. Mijn tuin is hier grotendeels in de schaduw, maar er zijn plekken welke wel 3 uur volle zon pakken.

Weet iemand waar ik op moet selecteren om zekerheid te hebben dat de plant het ook goed doet in dit warme 30+ graden en zeer hoge luchtvochtigheid.

Hoop dat iemand mij kan adviseren! Bij voorbaat dank!

dinsdag 26 november 2019 - 17:14
LT

LT

Ik zou naar een dichtbij tuincentrum gaan....Die hebben alles voor dat klimaat, denk ik zo...
dinsdag 26 november 2019 - 17:49
leerling

Leerling

Waarom wil je zaadjes uit Nederland meenemen?
Net zoals planten van elders hier kunnen uitgroeien tot invasieve exoten, kunnen planten van hier elders invasieve exoten worden.

Je best kans om van je tuin wat moois te maken is uit te zoeken welke planten daar groeien in gelijkaardige omstandigheden en daarmee aan de slag te gaan.
dinsdag 26 november 2019 - 22:32
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Och waarom niet goudsbloemen, kattensnor en cosmea proberen. Kan me goed voorstellen dat je iets uit Nederland in je tuin wilt hebben.
woensdag 27 november 2019 - 11:27
Robin Saf

Robin Saf

Hoi LT,

Jammer genoeg kennen ze hier niet de tuincentra die we in Nederland hebben. Zelfs aarde is moeilijk te vinden. De winkels die er zijn richten zich op balkons en niet op tuinen. In deze stad wonen mensen (die geld voor planten over hebben) over het algemeen in flatgebouwen. Ik heb (na 2 jaar zoeken) eindelijk een tuin appartement gevonden.

Leerling, Je hebt gelijk daar heb ik niet aan gedacht. Ik wilde graag een beetje Nederland in mijn tuin. Maar aangezien de planten en zaden winkels in Nederland veel beter zijn zou ik sneller in Nederland zaden van tropische (zuidamerikaanse) planten kunnen kopen dan hier.

Hoi Joukje, obrigado!
woensdag 27 november 2019 - 12:56
leerling

Tekst aangepast

Leerling

@Joukje
3 uur volle zon lijkt me weinig voor Calendula officinalis, Cleome spinosa of Cosmos bipinnatus.

Cosmos bipinnatus is invasief in sommige delen van de wereld. (Zoek zelf maar even op "cosmos bipinnatus invasive")
woensdag 27 november 2019 - 13:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon