menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Perkje naast terras

Ga naar meest recente reactie

Jipka

Jipka

Ik wou hier graag een paar ideetjes opdoen over hoe mijn (smal =34-35 cm) perkje naast mijn terras op te vullen of in te kleden. Zoals je kan zien moeten er ook nog 3 lichtpunten bij ingewerkt worden. Eventueel grondspots of zo die naar boven schijnen in combinatie met iets? Maar de ruimte is natuurlijk miniem ????... En klimop op mijn platen laten groeien zie ik ook niet echt zitten ????. Heeft er iemand een fabuleus idee dat m'n terras iets aangenamer en gezelliger kan maken? Natuurlijk eventueel in het voorjaar dan aan te passen... Alvast al bedankt voor de bereidwillige hulp!

Bloemen & Planten

maandag 7 oktober 2019 - 17:52
Jipka

Jipka

Afbeelding 2
maandag 7 oktober 2019 - 17:54
Jipka

Jipka

Nu dus afbeelding 2 ????????

Bloemen & Planten

maandag 7 oktober 2019 - 17:55
LT

LT

Probeer eens een bodembedekker als het slaapkamergeluk (Soleirolia soleirolii )
https://www.tuinadvies.be/plantengids/133/soleirolia-soleirolii
maandag 7 oktober 2019 - 18:07
Jipka

Jipka

Zou dat niet wat klein zijn qua hoogte in combinatie met bv grondspots?
maandag 7 oktober 2019 - 18:35
c j de k

C j de k

Laat een paar mooie klimrozen tegen de schutting groeien en vul de rest met perkgoed , er is voor elk seizoen wel wat om daar in te planten .
maandag 7 oktober 2019 - 19:18
Jeanine S

Jeanine S

Ja zou ik ook doen : prachtige klimrozen; drie verschillende kleuren; geurend; doorbloeiers geven rozen tot in november als het een zachte winter is.
Aan de voet van de klimrozen lavendel.
maandag 7 oktober 2019 - 19:44
Jipka

Tekst aangepast

Jipka

Hmm rozen nog nooit in de tuin gehad ??... Misschien een domme vraag maar ik hoorde altijd vertellen dat rozen heel moeilijk te onderhouden zijn en dikwijls veel last hebben van ziektes en zo... Fabeltje? Ik ben echt wel een groentje op gebied van tuin.
Ik vroeg mij ook af of die klimrozen dan erg woekeren of zijn die makkelijk bij te houden? Want wil die natuurlijk niet bij de buren laten komen ????. Veel vragen dus maar wel al toffe ideeën! Tot nu lagen er eigenlijk gewoon witte carrarastenen dus alles is beter denk ik dan . Zoiezo zouden die grondspots op die rozen wel leuk effect geven denk ik dan...
Het enige jammere voor de vrouw zullen dan de bijen zijn die er op afkomen
maandag 7 oktober 2019 - 21:46
Jipka

Jipka

Hmm, zit me juist te bedenken dat ik misschien een heel belangrijk iets vergeten ben... Mijn terras is noord-oost gericht dus niet ideaal voor rozen vrees ik...??? In de zomer door de hoogte van de zon nog ok maar platen geven op bepaalde moment wel schaduw. Carrara stenen werden op de duur ook wat groen ????
maandag 7 oktober 2019 - 22:06
jdcoster

Jdcoster

Als klimrozenliefhebbers zie ik dit wel als een mogelijkheid al is dat perkje geen perkje maar een gleufje, temeer daar de beton onder die tegels ook nog wel verder komt dan die tegels. Eigenlijk ligt er een rij tegels teveel om er iets moois mee te kunnen doen.
Als imker kan ik u garanderen dat bijen niet de minste belangstelling voor uw vrouw hebben. Zo zijn ze niet
dinsdag 8 oktober 2019 - 08:48
Esem

Tekst aangepast

Esem

Ik zou er voor kiezen om de klimroos te combineren met clematis .Zo heb je langer bloem en kleur in je tuin. Omdat deze op verschillende tijdstippen gaan bloeien.
gr Eddy
dinsdag 8 oktober 2019 - 10:20
zuurtje

Zuurtje

Al aan leiboom fruit gedacht?
Ineke
dinsdag 8 oktober 2019 - 12:27
Jipka

Tekst aangepast

Jipka

Klimroos bevalt me zoiezo maar vraag me alleen af hoe hoog deze worden of hou je die gewoon zelf op de gewenste hoogte?
Leiboomfruit moet ik ff opzoeken...
JDCoster: bedankt voor de tip van de bijen . Jij denkt dat er geen plaats genoeg is voor klimrozen of...?
donderdag 10 oktober 2019 - 17:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon