menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Japanse duizendknoop

Ga naar meest recente reactie

Roeli

Tekst aangepast

Roeli

Zoals ik al eerder schreef wordt de Japanse duizendknoop ,volgens dit artikel , nog steeds verkocht in tuincentra. ( bron Tros Radar )

Bloemen & Planten

dinsdag 3 september 2019 - 20:56
Carib

Carib

Kleine nuance: het gaat in dit artikel en onderzoek van een vakblad kennelijk niet om de planten zelf, maar om bosjes gesneden polygonum-stokken. De holle stokken worden vaak gebruikt bij het bloemschikken.
dinsdag 3 september 2019 - 21:46
Roeli

Roeli

Wanneer ze die stokken verkopen, moeten er ook planten zijn waar ze die afhalen. Dus door de verkoop van stokken wordt de kweek van de Japanse duizendknoop gestimuleerd.
Ik heb ze zelf ook wel gebruikt, wist trouwens niet dat ze van die plant waren.
Maar in het artikel wordt helemaal niet gesproken over alleen de stokken. Dus, als er stokken zijn, zijn er ook planten, volgens mij.
dinsdag 3 september 2019 - 22:11
LT

LT

Roeli, dat is duidelijke taal
dinsdag 3 september 2019 - 22:12
c j de k
dinsdag 3 september 2019 - 22:26
Tuinprins

Tuinprins

Vermoedelijk mogen die plantdelen (i.t.t. tot planten) wel verkocht mogen. Het is ook niet zeker dat die in NL of de EU worden gekweekt (steeds meer snijbloemen en ook eenjarigen worden tegenwoordig in Oost-Afrika, met name Kenia, gekweekt). En als ze in Nederland worden gekweekt kan het heel goed zijn dat ze in pot staan of op kunstmatig substraat in een kas.

Ook verkoop van plantdelen van de Japanse duizendknoop moet worden verboden.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 4 september 2019 - 06:22
Carib

Carib

De nuance die ik aanbracht betekent niet dat de verkoop van stokken beter of minder gevaarlijk is dan de planten. De stokken, die op water staan, zijn niet dood en kunnen mogelijk zelfs na compostering overleven.
Overigens zegt hetzelfde artikel dat de verkoop van planten duizendknoop niet verboden is, omdat een unieverbod niet zinvol is. De plant is al te ver verspreid kennelijk. https://www.stad-en-groen.nl/article/30655/levende-stokken-japanse-duizendknoop-gewoon-te-koop-bij-bloemist
woensdag 4 september 2019 - 19:30
Roeli

Roeli

Tja ik schreef het een poos geleden al, maar werd dus niet geloofd.
Helaas is het dus wel zo
woensdag 4 september 2019 - 20:07

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon