menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Wild uitgekomen Wat is dit?

Ga naar meest recente reactie

Lino

Lino

Weet iemand wat dit is? Groeit hier zomaar ineens.

Bloemen & Planten

dinsdag 20 augustus 2019 - 19:15
sugar

Sugar

Prunus cerasifera ?
dinsdag 20 augustus 2019 - 20:25
Carib

Carib

Dat lijkt mij ook het waarschijnlijkst. Hij lijkt ook sprekend op de Populus deltoides 'Purple Tower' die ik ooit heb gehad, maar die komt niet zomaar aanwaaien, vermoed ik.
dinsdag 20 augustus 2019 - 20:55
Lino

Lino

Ik denk dat deze foto ietsje scherper is:

Bloemen & Planten

woensdag 21 augustus 2019 - 14:19
Lino

Tekst aangepast

Lino

ik denk dat de bladeren te groot zijn voor prunus.
En het lijkt eerder een struik dan een boom.
Als ik googel kom ik de CERCIS CANADENSIS 'FOREST PANSY' tegen. Zou het dat kunnen zijn?
donderdag 22 augustus 2019 - 08:07
Tuinprins

Tuinprins

Nee, kan niet. Cercis canadensis 'Forest Pansy' is een cultuurvorm die zich niet kan uitzaaien, wordt geënt. Bovendien klopt het blad niet.

Grootte van het blad wordt mede bepaald door verzorging (water + bemesting) dus dat zegt niet alles. Verder kan het blad in het jeugdstadium wat afwijken van planten die al wat ouder zijn.

Ben niet helemaal overtuigd van een roodbladige vorm van Prunus cerasifera maar wat het dan wel zou kunnen zijn daarop moet ik het antwoord schuldig blijven.


Gegroet, de tuinprins
vrijdag 23 augustus 2019 - 06:37
Lino

Lino

die witte stipjes op de takjes, zegt dat iets?
vrijdag 23 augustus 2019 - 13:29
Carib

Carib

Ik blijf er bij dat het blad erg op populierenblad lijkt, maar de 'Purple Tower' lijkt heel onwaarschijnlijk. Soms hebben jonge scheuten van gewone populieren echter ook die donkere kleur. Staat er een populier in de buurt?
vrijdag 23 augustus 2019 - 16:33
Tuinprins

Tuinprins

Witte stipjes kunnen kleine lenticellen zijn. Bij diverse Prunus soorten groeien die later uit tot korte horizontale streepjes.

Zie voor wat lenticellen precies zijn zie:

vrijdag 23 augustus 2019 - 18:53
Tuinprins
vrijdag 23 augustus 2019 - 18:54
Lino

Lino

Bedankt allebei.
De populier lijkt mij meest gelijkend. Ik heb er nog geen in de buurt gezien, maar moet nog eens beter rondkijken want er staan wel veel bomen.
dinsdag 27 augustus 2019 - 10:26
Lino

Lino

Het is duidelijk nu: Vorig jaar is aan de andere kant van de omheining (meter of 3 verder) een boom tot bij de grond afgezaagd en dat was een (groene) populier. Op die stronk schieten nu ook van die donkere scheuten.
Opgelost dus.
Bravo Carib!
zaterdag 31 augustus 2019 - 09:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon