menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Serum

Ga naar meest recente reactie

Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Het is me opgevallen aan mezelf dat ik al veel soorten sedum heb aangekocht.. Is er iemand die hier ervaring mee heeft en deze wil delen...
woensdag 24 april 2019 - 17:26
Louisa S

Louisa S

Verena , sedum's doen het goed in zandgrond .... heel goede planten voor bij ons !
woensdag 24 april 2019 - 17:36
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Ik denk dat ik gewoon standaard grond heb als dat ook al bestaat redelijk stevig van structuur.. Maar ik vroeg me gewoon af hoe sedum groeit na aankoop.
woensdag 24 april 2019 - 19:11
leerling

Leerling

Hier (droge zuurdere zandgrond) doen ze het ook prima, hoewel ze eerder kalkminnend zouden zijn.
Alleen Sedum spathulifolium 'Cape Blanco' valt wat uit elkaar.

De hogere soorten krijgen wel een steunring. Het zijn goede bijen- en vlinderplanten en bloeien tot een eind in de herfst. Als je de uitgebloeide bloemen laat staan in de winter krijg je mooie effecten in de sneeuw.
woensdag 24 april 2019 - 19:22
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Bloemen en planten snoeien is een topic dat ik binnenkort wel zal openen. Maar neem nu als voorbeeld de sedum acre élégance en sedum spurium purpurteppich. Hoe groeien deze na aankoop uit zo een klein bakje
woensdag 24 april 2019 - 20:22
leerling

Leerling

Dat blijven lage plantjes die zich langzaam vermeerderen en zo een groter tapijt vormen.
De bloemen steken er bovenuit, maar zijn niet echt hoog.

Als je zorgt dat er geen andere planten tussen beginnen groeien zijn het m.i. mooie bodembedekkers.
woensdag 24 april 2019 - 20:32
Verena Kerkhofs

Verena Kerkhofs

Ja ik wil het ter opvulling hebben. Want heb 2 van elk dat in mijn tuin staat.. Maar ik heb het naast de euonymus staan maar wel nog steeds met open ruimte.. Dit is geen goed idee dan?
woensdag 24 april 2019 - 20:44
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Ah. Ik heb me slecht uitgedrukt. Ik bedoelde vooral dat je moet vermijden dat er onkruid tussen gaat groeien, omdat onkruid dat wat groter is er lastig tussenuit te wieden is zonder de sedum te raken. Als je te lang wacht, krijg je kale plekken in je sedumtapijtje (die wel weer dichtgroeien).

Hier is er op een plaats kweekgras tussen gekomen en dat krijg ik er (nog) niet uit. (Ik onthoofd de grassprieten wanneer ik ze zie in de hoop uiteindelijk de wortel uit te putten.)
woensdag 24 april 2019 - 20:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon