menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Baptisia australis

Ga naar meest recente reactie

yvdv32

Yvdv32

Goedemiddag,
Ik heb vorig jaar voor de eerste keer baptisia geplant. Ze hebben wel een beetje last gehad van de hete droge zomer maar stonden nog goed. Nu zie ik sat zr nog maar nét beginnen uitlopen. Dat lijkt mij nogal laat. Het is tenslotte al begin april. Is dit normaal of komt dit omdat ze vorige zomer te veel energie in overleven hebben moeten steken? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
zondag 7 april 2019 - 13:32
Carib

Carib

Nee, dat is normaal voor Baptisia. Er zijn overigens nog veel meer vaste planten die nu net pas boven de grond komen.
zondag 7 april 2019 - 15:01
yvdv32

Yvdv32

Bedankt Carib.
maandag 8 april 2019 - 00:22
yvdv32

Yvdv32

Carib, mijn baptisia staat nog steeds niet groot en vol. En al helemaal geen bloemen. Ze hebben precies moeite om door te schieten. Moet ik iets speciaals doen? Extra voeding? Ze staan in volle zon en hebben toch genoeg regen gehad.

Alvast bedankt

Yves
zondag 23 juni 2019 - 09:18
Carib

Carib

Naar mijn idee is de Baptisia, althans hier, een plant die zich zeer langzaam ontwikkelt. Het kan jaren duren voor je een volle plant hebt. En de eerste twee jaar stelt de bloei niet of nauwelijks iets voor. Daar staat tegenover dat het een zeer langlevende plant is, die de moeite van het wachten waard is.
zondag 23 juni 2019 - 10:56
yvdv32

Yvdv32

Bedankt Carib. Dan staat er mij niets anders te doen dan geduld te hebben.
maandag 24 juni 2019 - 00:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon