menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 3

Probleem met witte Helleborus orientalis

Ga naar meest recente reactie

Lino

Lino

De witte bloemen zijn groen geworden. Duidt dit op een tekort?
Wat kan ik doen om terug witte bloemen te krijgen?
Voedsel? Of de groene bloemen wegknippen? Of nog iets anders?

Bloemen & Planten

donderdag 7 maart 2019 - 11:08
minouke

Tekst aangepast

Minouke

Dat is volkomen normaal bij de meeste Helleborussen. De bloemen verkleuren naarmate ze uitbloeien.
donderdag 7 maart 2019 - 11:57
deHaan

DeHaan

Is inderdaad normaal en volgend jaar komen er weer witte bloemen.
donderdag 7 maart 2019 - 12:23
Lino

Tekst aangepast

Lino

En als ik ze wegknip? Zou dit de planten niet stimuleren om nieuwe witte bloemen aan te maken?
donderdag 7 maart 2019 - 13:41
Polplastron

Polplastron

Of je ze nu wegknipt of niet, de plant zal pas volgend jaar nieuwe bloemen maken.
Als je de bloemen laat zitten, kan je nog genieten van de decoratieve "zaaddozen" (niet zeker of dit de juiste term bij deze plant is ...)
donderdag 7 maart 2019 - 16:59
Tuinprins

Tuinprins

Lijkt mij eerder Helleborus niger dan Helleborus hybridus (= vroegere Helleborus orientalis).

Zaaddozen verwijder ik bij Helleborus want vooral H. hybridus zaait zich flink uit.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 7 maart 2019 - 20:34
Polplastron

Polplastron

Zaaddozen verwijder ik bij Helleborus want vooral H. hybridus zaait zich flink uit.

Dan mis je wel de decoratieve zaaddozen natuurlijk en bovendien valt dat uitzaaien wel mee; de zaailingen zijn goed herkenbaar en vlot te verwijderen. Bovendien zal dat in dit geval niet zo'n vaart lopen gezien de planten in een pot staan.
vrijdag 8 maart 2019 - 08:07
Lino

Lino

OK, dan blijf ik er af. De nieuwe bloemen die er nu nog bij komen zijn toch nog wit, dus helemáál zonder wit zit ik nog niet en het zacht groen is ook niet lelijk
donderdag 14 maart 2019 - 11:34
Lino

Lino

Om af te sluiten:

Bloemen & Planten

donderdag 14 maart 2019 - 11:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon