menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Beloopbare bodembedekker / onkruid

Ga naar meest recente reactie

Maya16

Maya16

Hallo,
wij hebben een talud in onze tuin.
We zouden daar enerzijds lage bloemen op willen planten, maar anderzijds willen we de rug van de talud beloopbaar houden.
Momenteel ligt er al 2 jaar een anti-worteldoek, maar daar komt nu toch wat onkruid door. 1 van de zaken die er spontaan is op beginnen groeien, lijkt mij echter super geschikt hiervoor: blijft heel laag en is heel zacht ook om op te stappen.
Weet iemand wat dit is?
Bijplanten of zaaien zal altijd sneller gaan dan gewoon hopen dat het op nog meer plaatsen er door komt.

Bloemen & Planten

maandag 16 juli 2018 - 13:34
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Dat is Sagina subulata, vetmuur. Niet bepaald geschikt om te belopen maar een enkele keer zal geen probleem zijn, zolang het niet te nat is.

Zaaien en planten kan alleen als je gaten maakt in het doek en dan komen er ook andere (on)kruiden door.
maandag 16 juli 2018 - 13:58
pplakke

Tekst aangepast

Pplakke

wat het makkelijkste is is gewoon de doek er af.hier en daar een sterke vaste plant voor de bijen.dit tussen het gras dat je 1 keer maait per jaar.zo een doek is echt een verschikking om onkruid te wieden.eigenlijk moeten ze dit samen met een fles glyfosaat verkopen . want zonder moet je de doek al gaan vernielen om onkruid los te krijgen.
maandag 16 juli 2018 - 14:44
Maya16

Maya16

Ah, dat is sagina subulata?!
Op de foto' die ik daarvan van internet ken, ziet dat er vaak nogal bobbelig uit en toch wel redelijk uit-stekend boven bvb stapstenen. Ik zou dus nooit de link gemaakt hebben, want bij ons staat ie echt wel plat...
En ik zie er bij ons geen witte bloemetjes op. Of kan dat zijn omdat ze nog "jong" zijn (vorige zomer nog niets te zien op het worteldoek?)
Maar als daar ooit bloemetjes op komen, is dat vermoedelijk wel riskant om op te lopen wegens bijen waarschijnlijk?
Nu, het is zeker geen looppad, dus inderdaad enkel maar voor sporadisch te betreden (als het droog & warm is).
Het staat wel in volle zon. Maar aangezien het daar spontaan is gekomen, zal hij daar wel graag staan zeker?
Het staat naast een zwembad, dus daar plonst wel wat nattigheid uit... Zou het daaraan kapot gaan?
maandag 16 juli 2018 - 14:54
Maya16

Maya16

Het doek was eigenlijk maar tijdelijk omdat we er het jaar daarop bloemen of planten op gingen zetten en er intussen niet te veel onkruid zou groeien.
Maar wegens tijdsgebrek is dat er nog niet van gekomen...
maandag 16 juli 2018 - 14:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon