menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aeschynanthus help

Ellen96

Ellen96

Hallo,

Ik ben nieuw in het planten houden en heb een vraag over mijn recent gekochte plant. Het is voor het eerst dat ik een eigen plant heb, ik weet er dus echt niet veel over. Vandaar mijn vraag.

Mijn aeschynanthus verliest heel veel groene bladeren en wordt dor aan sommige uiteinden. Ik dacht dat ik hem te veel water gaf en dat hij te zonnig stond. Ik heb hem dan maar verplaatst naar een verlichte plek, maar zonder rechtstreeks zonlicht. Zijn klomp aarde blijft steeds vochtig, ook al geef ik veel minder water. Toen ik hem in het tuincentrum kocht, was hij heel vochtig en hingen alle blaadjes en stengels mooi naar beneden. Van het moment dat hij in mijn huis kwam, gingen de korte stengel rechtop staan. We hebben twee planten op hetzelfde moment gekocht, en de ene doet het heel goed, terwijl de andere dood lijkt te gaan. De andere staat nochtans ook aan een raam (wel zonder direct zonlicht).

Geef ik dat toch te weinig water? Op het kaartje dat bij de plant kwam, stond 2x per week, maar het water kwam steeds in de kom onder mijn plant terecht en bleef daar staan. Ik weet niet goed wat ik moet doen om mijn plantje te redden van de dood iemand die me kan helpen?
dinsdag 12 juni 2018 - 12:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon