menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Strelitzia Reginae

Ga naar meest recente reactie

EJM

EJM

Heeft er iemand ervaring met de paradijsvogelbloem zaaien.
Of weet er gewoon zo wat van af?
Is dit makkelijk, of net zo lastig als blauwe regen bv.

P.s spellingscorrectie geeft aan dat paradijsvogelbloem, paradijskogelbloem moet zijn, toets ik paradijskogelbloem in op google, zegt hij dat het fout is, en word verbeterd naar paradijsvogelbloem.
Geen resultaten gevonden voor paradijskogelbloem, wat een domme fout

maandag 7 mei 2018 - 09:21
c j de k

C j de k

Heb geen ervaring met zaaien EJM maar ik weet wel dat het een kwestie is van veel geduld .
Je bent zomaar 5 -6 jaar verder tot je een beetje plant hebt en of die dan gaat bloeien is maar de vraag . Beter een plant kopen al ben je daar wel een behoorlijk bedrag aan kwijt .
Heb mijn plant een jaar of 6 geleden gekocht voor 85 euro maar had wel gelijk het eerste jaar bloem .
Inmiddels een mooie grote plant met op dit moment 10 knoppen .
Groetjes

Bloemen & Planten

maandag 7 mei 2018 - 20:00
EJM

EJM

En die staat bij jou gewoon buiten in de volle grond?
Ze zijn toch niet winterhard?
maandag 7 mei 2018 - 20:15
c j de k

C j de k

Staat in een heel grote pot inmiddels en gaat in de winter in een kasje waar ik indien nodig verwarm tot zo'n 5 graden.
Zeker niet warmer omdat het beter is voor de knopzetting als ze een koudere periode hebben .
Hij staat nu ruim een week buiten en naar het zich laat aanzien zal hij spoedig gaan bloeien .
maandag 7 mei 2018 - 20:32
EJM

EJM

Zo'n grote pot is ook niet goedkoop lijkt mij.
Ik heb wel een kasje, maar dat is een plastic ding.
Als ik die niet opruim in de herfst waait die weg.
Vorig jaar had ik hem 14 mei opgebouwd, en daarna waaide die nog bijna weg, met een late storm.
En hoe verplaats je zo'n grote pot, met een steekkarretje of zo?

Nee zo'n joekel hoef ik ook niet perse.
Heel mooi hoor, maar dat gaat bij mij niet lukken.
Ik heb al alle kamers die ik niet gebruik bezet met niet winterharde kuipplanten, nog een er bij, en het dak knalt eraf
Ik zat meer aan huiskamerplant formaat te denken.
Ik heb er ooit een gekocht, maar die is dood gegaan.
En dat gebeurt eigenlijk bijna altijd met tropische kamerplanten die bloeien, en buiten de norm liggen.
Ik bedoel dus geen ficus en andere standaard planten.
Ik heb het idee, dat je ze vaak al koopt met iets onder de leden, een ziekte of zo.
Daarom wou ik eens proberen om er zelf een te zaaien.
maandag 7 mei 2018 - 21:41
c j de k

C j de k

Je kunt het altijd proberen natuurlijk , er zijn tegenwoordig in de meeste tuincentra complete setjes te koop .
IK had het geluk dat onder de grootste potmaat wieltjes zitten het is wel is waar allemaal kunststof dus voorzichtig mee omgaan .
Wat betreft planten met ziektes ik weet het niet , heb ook wel eens mijn twijfels .
Ik ben een liefhebber van exoten maar elk jaar sneuvelen er wel een paar .
Maar goed dat hoort er nu eenmaal bij
Groetjes .
maandag 7 mei 2018 - 22:14
EJM

EJM

Nee zo'n compleet setje hoef ik niet.
Daar betaal je 10 euro voor.
Ik weet niet wat voor setjes het zijn in tuincentrums, maar bij Baldur is het een metalen teiltje.
En ik vind dat niet bepaalt een goed zaai bakje.
Hier op tuinadvies kun je gewoon een zakje zaden kopen voor 2,29 euro.
Ik vind Baldur een leuke webshop, maar ik vind het wel erg krom, dat je 10 euro betaalt voor een paradijsvogelbloem zaai setje, en ook 10 euro voor een paradijsvogelbloem plant.
Wie koopt dan een zaai setje.
maandag 7 mei 2018 - 22:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon