menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Bloemenzaad

Sjorsmiddelmors

Sjorsmiddelmors

Beste tuinvrienden,

Wij beschikken over een grote tuin. Het grootste gedeelte van de tuin is voorzien van mos. Ik wil graag bloemen zaaien op het mos. Ik heb behoorlijk wat bloemenzaad ingeslagen. Ik vroeg mij af is dit mogelijk om op mos te zaaien? Moet ik daarnaast het mos nog losmaken en eventueel een kleine laagje potgrond eroverheen?
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Mvg,

Sjors



vrijdag 13 april 2018 - 16:47
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Eerst maar eens op de verpakking kijken wanneer je mag zaaien. Soms moet je de planten binnen voorzaaien. En even de grond omspitten kan ook geen kwaad. Of anders flink los harken. Schijnt de zon er voldoende ? Veel plezier en wie weet zien we over 8 weken resultaat.
zaterdag 14 april 2018 - 16:06
EJM

EJM

Als het licht kiemers zijn, die niet met grond bedekt hoeven te worden, zal het denk ik wel werken op het mos.
Zaden die je moet bedekken met grond kan misschien ook, ik weet alleen niet of je mos het prettig vind bedekt te worden met zand, of maakt het je niet uit als het mos dood gaat?
Daarbij, mos groeit meestal in de schaduw, dus zul je planten nodig hebben die schaduw verdragen.
Dan heb je ook nog donker kiemers, zoals tijm, die moeten meestal ook niet bedekt worden met grond, maar wel donker staan tot ze gekiemd zijn, dan zou je er een niet doorschijnend bakje overheen kunnen zetten om het donker te maken.
dinsdag 17 april 2018 - 20:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon