menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke planten in bakonbak

Ga naar meest recente reactie

Marcelfrequin

Tekst aangepast

Marcelfrequin

Ik heb aan het balkon een betonnen plantenbak van ca 1,5 meter lang en 60 cm breed hangen.In de bak zitten 2 gaten om overtollig water af te voeren.
De plantenbak hangt pal in de zon op het zuiden. Op de verdieping beneden heb ik een zonnescherm dus ik heb liever geen afgevallen bloemen op het zonnescherm.
welke planten zou ik in de plantenbak kunnen houden. bij voorkeur winterhard en goed tegen droogte kunnen daar ik in de zomer vaak op vakantie ben.
vrijdag 9 maart 2018 - 14:57
LT

LT

Dan zijn alleen plastic planten geschikt....Geen plant zonder een beetje rommel...
vrijdag 9 maart 2018 - 15:08
Marcelfrequin

Marcelfrequin

dank je wel voor het advies....
vrijdag 9 maart 2018 - 16:05
Pouketie01

Pouketie01

Je kan er siergrassen in planten o.a Festuca Glauca deze worden maximum 20 hoog en kunnen zeer goed tegen de zon en in de winter zijn ze ook nog decoratief.
vrijdag 9 maart 2018 - 17:05
Marcelfrequin

Marcelfrequin

Dank je wel????
zaterdag 10 maart 2018 - 09:05
renate67

Renate67

PLanten in bak pal in de ZON op het ZUIDEN en in ZOMER vaak OP VAKANTIE.
Als het regent komt het dan in je balkonbak??
Als je wil dat daar een plant overleeft (als NL ook een keer een mooie zomer heeft, het kan natuurlijk ook een natte druilzomer zijn hier) zal je toch iemand moeten hebben die water geeft, of investeren in een bewateringssysteem.
Als water geven in je vakantie geen optie is zou ik voor goedkope eenjarige planten gaan (kan je zelf binnenkort zaaien). Als alles dan dood is na je vakantie kan je nog perkgoed, of bij een late vakantie alvast winterviolen kopen.
zaterdag 17 maart 2018 - 08:50
satomi

Satomi

En het overtollig water moet ook weg kunnen. Belandt dat dan niet op je zonnescherm? Mij lijkt dat het dan een mooie knoeiboel gaat worden. Dus die plastic of zijden planten zijn niet zo'n slecht idee... Er bestaan tegenwoordig best aardige exemplaren, ook los verkrijgbaar zodat je zelf een combi kan maken. Zeker van een afstand lijkt dat best wat.
zaterdag 17 maart 2018 - 18:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon