menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Grote afrikanen overwinteren

Ga naar meest recente reactie

Henk33

Henk33

Hallo,

Ik heb enkele grote gele afrikanen in de tuin die ik als klein plantje gekregen heb.
Ze bloeien nu nog. Nu is mijn vraag of je deze kunt overhouden zoals fuchsia's of geraniums (pelargoniums)?

Groeten
Henk
maandag 6 november 2017 - 13:21
deHaan

DeHaan

Nee, dat gaat niet, je kan er wel zaad van winnen en volgend jaar weer nieuwe zaaien.
maandag 6 november 2017 - 19:39
Polplastron

Polplastron

Afrikaantjes zijn ook in het land van herkomst eenjarig; daarom kan je ze inderdaad niet overhouden.
Pelargonium (in de volksmond geraniums), fuchsia's e.d. zijn eigenlijk vaste planten die in ons klimaat de winter niet kunnen overleven en daarom vaak als eenjarig beschouwd worden.

Groeten,
Pol
dinsdag 7 november 2017 - 09:37
Henk33

Henk33

Hallo.

Ik heb enkele bloemknoppen bewaard. Is dat nu zaad onder aan de steeltjes en is dit nu ook goed zaad?

Groeten

Bloemen & Planten

woensdag 29 november 2017 - 13:05
Carib

Carib

De zwarte stukjes zijn inderdaad de zaden. Ze zien er echter onrijp uit. Je had beter een wat verder uitgebloeide bloem kunnen bewaren. Zaden van deze planten (Tagetes erecta) zijn echter in het voorjaar overal te koop voor vanaf 1 euro in meerdere kleuren. Wel op tijd beginnen met zaaien. Niet wachten tot eind mei.
woensdag 29 november 2017 - 19:08
Esem

Esem

Pol, afrikanen worden in het land van herkomst toch ook veel ouder dan één jaar, ik ken er die wel 70 zijn geworden.
HAHAHAHA
maandag 4 december 2017 - 17:46

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon