menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vetmuur wordt bruin en ik weet niet waarom

Bas88

Bas88

Ik heb een paar maanden geleden vetmuur in mijn voortuin geplant met het idee dit dicht te laten groeien en zo een mooi alternatief te hebben voor een stukje gras.

In eerste instantie sloegen de plantjes goed aan en groeide ze als kool, echter kreeg ik op een gegeven moment dorre plekken en dit wordt alleen maar erger. In eerste instantie dacht ik aan de buurtkatten, die sporadisch een "cadeautje" achter laten, maar zoals je op de foto kan zien worden bijna alle planten bruin en ik kan me niet voorstellen dat dit door de katten komt (we hebben misschien 1x per week een drop in de tuin).

Heeft iemand enig idee waarom mijn planten bruin worden? Alle advies om mijn muurvet weer mooi groen en dichtgegroeid te krijgen is welkom!

Bloemen & Planten

zondag 30 juli 2017 - 20:15
rivofa

Rivofa

Zou het kunnen dat ze verbrand zijn door de zon of verdroogd door te weinig water ? Ook droogte minnende planten hebben de eerste maanden na aanplant regelmatig water nodig. Als je de planten direct na aankoop in de volle zon hebt gezet kunnen ze ook verbranden, het beste is om nieuwe planten eerst enkele dagen te laten wennen aan een beetje zon, en voor het planten enkele uren in water zetten zodat de kluit doornat is, zelf voor vetplantjes !.
Misschien kunnen jou plantjes nog overleven als je ze giet ???
woensdag 2 augustus 2017 - 21:06

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon