menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Akelei zonder blad

Ga naar meest recente reactie

Didi

Didi

Voor het 3de jaar heb ik zowel in de voor- als in de achtertuin akelei. Deze komt nu net weer tot bloei, maar in de achtertuin is al het blad weg! Raar gezicht hoor. Slakken zijn er (nog) niet en we hebben i.v.m. de droogte al een paar keer gesproeid. Wie weet wat hier de oorzaak van is?
Groeten, Didi
maandag 30 april 2007 - 22:02
Deisi

Deisi

Hallo,

Het zijn de rupsen die het blad opeten
Van de bloemen blijven ze gelukkig wel af.
Maar zonder rupsen geen vlinders.

groetjes Deisi
maandag 30 april 2007 - 22:25
Didi

Didi

Rupsen! Daar heb ik niet aan gedacht. Wel vreemd dat ze alleen van de Akelei snoepen. Maar als ik straks een mooie vlindertuin heb, vergoed dat het vreemde aanblik van bloemen zonder blaadjes.
Bedankt Deisi
maandag 30 april 2007 - 22:38
Spuddy

Spuddy

Ik heb wel al veel last van naaktslakken maar gelukkig niet op mijn akeleien. Ze vinden de rudbeckia blijkbaar lekkerder.
woensdag 2 mei 2007 - 01:36
Bowie

Bowie

Ik heb wel al veel last van naaktslakken maar gelukkig niet op mijn akeleien. Ze vinden de rudbeckia blijkbaar lekkerder.


En bij mij eten ze alleen maar aan de cosmos!!
woensdag 2 mei 2007 - 03:04
Esem

Esem

Bij mij word er helemaal niets opgegeten,en ik denk dat de rede is,dat hier veel lijsters en merels de tuin komen bezoeken,en deze eten veel slakken.
Ook zie ik tussendoor een egel in de tuin lopen ,en ook zij eten een massa slakken op.
Gr Esem,
woensdag 2 mei 2007 - 03:32
Didi

Didi

Mijn tuin is nog vrij jong (derde jaar) en heel veel vogels zie ik nog niet, laat staan egels. Wel kikkers, maar die eten helaas geen slakken, dus moet ik het maar doen met akelei zonder blad. Ik heb nog wel goed gekeken en zag eigenlijk helemaal niets in de tuin wat op een slak lijkt. Misschien toch nog andere optisch?
Groeten, Didi
donderdag 3 mei 2007 - 06:35
Spuddy

Spuddy

Als je S'ochtends slijmsporen aantreft rond je akeleien dan kan het niet anders zijn dan slakken. Anders zal het wel iets anders zijn. Persoonlijk heb ik nooit akeleien gehad die aangevreten werden door slakken en als je weet dat ik per avond soms wel 80 naaktslakken vang dan denk ik dat akeleien niet op hun menu staan. Alhoewel, volgens een artikel uit bloemen en planten van 1999 kan de akelei in vochtige periodes wel last hebben van slakken.
Ik zou zeggen graaf eens een lege glazen bokaal in de grond en vul die voor een derde met bier(tafelbier van den aldi werk perfect). Als er de volgende ochtend slakken in zitten dan heb je waarschijnlijk de dader(s) te pakken
donderdag 3 mei 2007 - 18:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon