menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Astilbes kleuren langzaam bruin

Kvwielink

Kvwielink

Een aantal weken geleden heb ik 3 astilbes in mijn nieuwe tuin geplant. Ze zagen er gezond uit maar sinds een week of 2 beginnen ze langzaam bruin te verkleuren. Het begon aan 1 kant en verspreid zich langzaam over de rest van de plant. Ik ben bang dat het een ziekte is maar ik zou niet weten wat. Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

woensdag 14 juni 2017 - 21:59
lilyboskat5

Tekst aangepast

Lilyboskat5

Ik denk dat ze verbrand zijn.
Staan ze in de volle zon of middagzon?
Daar zijn ze nl. heel gevoelig voor.
Ze doen het, 't beste in de schaduw of halfschaduw.
Dus geen middagzon.

woensdag 14 juni 2017 - 22:03
Tuinprins

Tuinprins

Deze planten zijn beschut opgekweekt in een kas en zijn geen 'echte' zon en wind gewend. Die moet je langzaam laten wennen aan een tuinsituatie. Je had ze in de pot moeten laten staan en neerzetten op een luwe plek waar ze in de morgen wat zon kregen en in de middag in de schaduw staan. Na 1 à 2 weken zijn de planten dan afgehard en kun je ze uitplanten.

Astilbes zijn zeer gevoelig voor droogte dus je mag de grond niet laten uitdrogen. Het beste plant je die in de halfschaduw waarbij ze in de morgen wat zon krijgen en in de middag in de schaduw staan.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 15 juni 2017 - 06:02
Kvwielink

Kvwielink

Bedankt voor het advies. De meeste zon valt in de middag op deze hoek, dus misschien was het niet de juiste keuze om Astilbe daar neer te zetten.
donderdag 15 juni 2017 - 09:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon