menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Priemvetmuur of liggende vetmuur als bodembedekker

Marieke8484

Tekst aangepast

Marieke8484

Dag allemaal,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen:
In mijn kleine tuin heb ik in plaats van een grasveldje gekozen voor bodembedekkers. Ik heb Sagina subulata (priemvetmuur) geplant. Nu dacht ik dat dit zich had uitgezaaid maar aan de nieuwe kleine plantjes zitten, in plaats witte, groene bloempjes. Na wat zoeken op internet blijkt dit Sagina probescens (liggende vetmuur) te zijn. Een plantje dat bekend staat als onkruid, maar wel goed beloopbaar is.
Nu is mijn vraag, zal ik dit 'onkruid' laten staan als bodembedekker? Het ziet er op de bloempjes na zo goed als hetzelfde uit. Of kan ik het toch beter weghalen en meer Sagina subulata aanplanten?
Het is de bedoeling dat er een groen veld ontstaat van ongeveer 2x2m dat af en toe ook belopen wordt (om bij de borders er omheen te komen).

Alvast dank voor de reacties!

Groeten Marieke
zondag 21 mei 2017 - 07:00
Tuinprins

Tuinprins

Ik zou dat zeker niet gebruiken als bodembedekker. Vraag mij ten eerste af of dat echt een dichte mat vormt. En ten tweede zaait het zicht uit en komt dan overal terecht, vooral waar je het niet wilt hebben. Bij mij zit het tussen de voegen van de bestrating en dan kun je een paar keer per jaar op je knieën met de voegenkrabber om het te verwijderen.


Gegroet, de tuinprins
zondag 21 mei 2017 - 08:15
Marieke8484

Marieke8484

Bedankt voor je reactie tuinprins. Ik dat geval kan ik dus beter meer priemvetmuur planten. Ik zag dat hier ook zaad van te koop is. Heb je enig idee of dat snel dichtgroeit? Of kan ik toch het beste plantjes kopen?

Groeten Marieke
zondag 21 mei 2017 - 08:50

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon