Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Sering afkomstig van gekregen stekje.
Bloeit zeer weinig met slechts een paar kleine trossen.
Kan specifieke bemesting of snoeien helpen? (Iets verderop bloeien ze volop 'in het wild').
Misschien ook het gevolg van de nachtvorst? Die tijd kwamen er hier net knopjes in, maar ik heb ze in een pot onder de veranda en tot nu toe gaat het goed geloof ik (knoppen zijn nog niet uit, maar ze komen pas in mei in volle bloei) Kun je zien of er knopjes in zitten nu?
Wat jij een 'stek' noemt is hoogstwaarschijnlijk een uitloper van de onderstam van een geënte sering. Zo'n uitloper doet er jaren over om fatsoenlijk te gaan bloeien en er zijn gevallen bekend waarin zo'n uitloper nauwelijks bloemen gaf.
Alle bloemen wegsnoeien na de bloei en daarna rond de boom met een schop de wortels doorsnijden (niet te dicht bij de stam) maak een cirkel van ongeveer 60-70 cm dat zou volgend jaar bloemen moeten geven, en natuurlijk ook wat meststoffen geven.
ze hebben wel graag een beetje kalk maar als meststof geef ik in de tuin altijd gedroogde koemest en dat is altijd al goed gegaan, natuurlijk houden niet alle planten van meststoffen, je kan dit altijd nakijken op internet, gewoon googlen naar ; verzorging seringen of verzorging viooltjes of ; welke meststof voor seringen.....zo heb ik het ook geleerd met de jaren
Precies, plus dat dit exemplaar een boomspiegel mist. Gevolg: teveel bemesting (waarschijnlijk) en aanrijdingen met een grasmaaier. Dat zorgt er beide voor dat het struikje verzwakt.