menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sering bloeit niet

Ga naar meest recente reactie

willyv16

Willyv16

Sering afkomstig van gekregen stekje.
Bloeit zeer weinig met slechts een paar kleine trossen.
Kan specifieke bemesting of snoeien helpen? (Iets verderop bloeien ze volop 'in het wild').

Bloemen & Planten

vrijdag 28 april 2017 - 16:17
Smurffie

Smurffie

Misschien ook het gevolg van de nachtvorst? Die tijd kwamen er hier net knopjes in, maar ik heb ze in een pot onder de veranda en tot nu toe gaat het goed geloof ik (knoppen zijn nog niet uit, maar ze komen pas in mei in volle bloei) Kun je zien of er knopjes in zitten nu?
vrijdag 28 april 2017 - 16:50
Tuinprins

Tuinprins

Wat jij een 'stek' noemt is hoogstwaarschijnlijk een uitloper van de onderstam van een geënte sering. Zo'n uitloper doet er jaren over om fatsoenlijk te gaan bloeien en er zijn gevallen bekend waarin zo'n uitloper nauwelijks bloemen gaf.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 28 april 2017 - 19:22
Dunya

Dunya

Twee jaar geleden heb ik zes seringen gekocht om mijn tuin wat op te vullen en dit jaar bloeien er slechts vier van. Dus geduld gewenst.
zaterdag 29 april 2017 - 08:54
rivofa

Rivofa

Alle bloemen wegsnoeien na de bloei en daarna rond de boom met een schop de wortels doorsnijden (niet te dicht bij de stam) maak een cirkel van ongeveer 60-70 cm dat zou volgend jaar bloemen moeten geven, en natuurlijk ook wat meststoffen geven.
dinsdag 2 mei 2017 - 23:29
Dunya

Dunya

Waar ik ze gekocht heb vertelden ze me dat men een sering kalk moet geven.
Wat voor meststof raad je aan Rivofa?
woensdag 3 mei 2017 - 08:37
rivofa

Rivofa

ze hebben wel graag een beetje kalk maar als meststof geef ik in de tuin altijd gedroogde koemest en dat is altijd al goed gegaan, natuurlijk houden niet alle planten van meststoffen, je kan dit altijd nakijken op internet, gewoon googlen naar ; verzorging seringen of verzorging viooltjes of ; welke meststof voor seringen.....zo heb ik het ook geleerd met de jaren

Bloemen & Planten

woensdag 3 mei 2017 - 11:49
Vincent1957

Vincent1957

Hallo ieder1, ik ben geen tuinman heb enkele jaren terug 2 plantjes seringen gekregen van een kennis maar ze zie er belabberd uit, iemand raad ?

Bloemen & Planten

vrijdag 18 augustus 2017 - 17:22
Jopperdepopper

Jopperdepopper

Seringen schijnen nogal stressgevoelig te zijn, en hebben na (ver)planten tot wel een paar jaar nodig om terug op plooi te komen.
zondag 20 augustus 2017 - 20:15
satomi

Satomi

Precies, plus dat dit exemplaar een boomspiegel mist. Gevolg: teveel bemesting (waarschijnlijk) en aanrijdingen met een grasmaaier. Dat zorgt er beide voor dat het struikje verzwakt.
maandag 21 augustus 2017 - 16:12
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 1? (beveiligingscontrole) *