menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Acantus Mollis jef Albus

vanroose Kim

Vanroose Kim

Hallo,
Mijn man heeft zondag in de tuin gewerkt. Nu hebben wij sedert vorig jaar. Acanthus Mollis staan. Tegen de avond had mijn man uitslag met kleine blaasje op zijn armen. Ik weet dat deze plant familie is van de berenklauw en dat de berenklauw brandwonden kan veroorzaken maar kan je dit ook krijgen van Acanthus Mollis ? Wij hebben ook een hond en begin ze nu een beetje te knijpen. Ik heb al op het internet gesurft maar vind het niet concreet terug bij deze soort. En als het giftig is. Veroorzaakt het dan alleen brandwonden of is het ook giftig bij inname. Alvast dank voor de reactie.
woensdag 29 maart 2017 - 20:22
Marei

Marei

De Acanthus mollis (berenklauw) behoort tot de familie Acanthaceae
De Reuzenberenklauw behoort tot de schermbloemenfamilie Apiaceae......iets heel anders dus!
Als gesproken wordt over de berenklauw wordt vaak gedoeld op de reuzenberenklauw, waarvan bekend is dat het sap nadelige gevolgen kan hebben als het op de huid komt.
woensdag 29 maart 2017 - 20:54
Tuinprins

Tuinprins

Zoals Marei hierboven al schreef zijn de planten totaal geen familie van elkaar. Ik heb ook nog nooit gehoord dat iemand na het werken met Acanthus last had van huiduitslag, blaasjes of iets dergelijks. Als je man in de tuin heeft gewerkt kan het heel goed veroorzaakt zijn door een andere plant (bijv. Euphorbia / wolfsmelk).


Gegroet, de tuinprins

donderdag 30 maart 2017 - 05:45
Roeli

Roeli

Of het normaal is , weet ik niet, maar ik krijg het van longkruid.
Dat prikt al als ik er mee bezig ben .
donderdag 30 maart 2017 - 07:20

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon