menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke schaduwbloemen op de vensterbank

Ga naar meest recente reactie

Anke

Anke

Hallo,
Mijn vensterbanken aan de straatkant wil ik graag wat opfleuren met balkonbakken. Maar...de ligging is op het noordwesten, nauwelijks sprake van zon dus... Welke bloemen kan ik erin zetten die toch lang mooi blijven? Ik wilde graag hanggeraniums maar ik veronderstel dat die volle zon nodig hebben?
Oh ja, en wat doen jullie met afwatering? In mijn bakken zitten nl geen gaatjes, ik wou er wel wat potscherven inleggen maar mss toch beter gaatjes in boren? Of wordt de vensterbank dan heel vies?

Groetjes,
Anke
zondag 29 april 2007 - 15:42
Nigella

Nigella

Hallo,
Mijn vensterbanken aan de straatkant wil ik graag wat opfleuren met balkonbakken. Maar...de ligging is op het noordwesten, nauwelijks sprake van zon dus... Welke bloemen kan ik erin zetten die toch lang mooi blijven? Ik wilde graag hanggeraniums maar ik veronderstel dat die volle zon nodig hebben?
Oh ja, en wat doen jullie met afwatering? In mijn bakken zitten nl geen gaatjes, ik wou er wel wat potscherven inleggen maar mss toch beter gaatjes in boren? Of wordt de vensterbank dan heel vies?

Groetjes,
Anke


bij ons staan aan de noordkant nu reeds 2 jaar de Streptocarrus, blauwe bloemen met velouren-vetblad
nooit geen problemen mee gehad

absoluut gaatjes boren in de bakken, een laag drainage van scherven of kleikorrels, of zelfs kurken kan, dan doe ik zo een soort plastiek geweven doek zoals van onkruiddoek en daarop de aarde met de planten

Maar wij hebben bleke poreuze stenen en de vensterbanken zijn na jaren toch niet meer zo proper. Geeft niet want er komen toch steeds bloembakken op en hier staan die aan de achterkant
zondag 29 april 2007 - 18:21
Tine

Tine

Vlijtige Liesjes houden van schaduw en bloeien heel lang. Er zijn ook heel veel soorten van.

Tine.
zondag 29 april 2007 - 18:26
Catgarden

Catgarden

Fushia doet het ook prima in de schaduw.
zondag 29 april 2007 - 18:42
Anke

Anke

Dan je wel voor de ideetjes! Ik ga eens opzoeken welke hiervan ik kan vinden in de buurt.
Groetjes,
ANke
maandag 30 april 2007 - 15:11
hildavw

Hildavw

Je kan ook schotels kopen om onder de bloembakken te zetten, die houden het water vast en zo kan je zelfs op warme dagen een voorraad geven.
Wat ook geschikt is voor een schaduwkant, zijn de kleine begonia's.
Die bloeien de hele zomer lang.
Hilda
maandag 30 april 2007 - 18:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon