menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Spandraad voor klimplanten

Ga naar meest recente reactie

mmgull

Mmgull

Waar vind je een complete set met de juiste pluggen om de draad aan te spannen?

Brico gamma e.d. lijkt mij moeilijk. Je vind wel spandraad en sets voor omheiningen maar pluggen om in de muur te bevestigen heb ik niet gezien.

Bij de plantenkweker vind je dat ook niet zo makkelijk. Die verkoopt planten, evt een klimrek, maar geen spandraadsets.

Ik heb zo'n 20m nodig.




zondag 12 februari 2017 - 18:55
sugar

Sugar

Gewoon in de ijzerhandel. Die verkoopt alles wat je nodig hebt, en een pak goedkoper dan de Brico en dergelijke
zondag 12 februari 2017 - 19:18
Carib

Carib

Kijk hier eens in de webshop onder ' Druivengeleiders'.
zondag 12 februari 2017 - 19:36
Polplastron

Polplastron

Gewoon een gat boren, plug erin en een degelijke gegalvaniseerde oogvijs er in. De draad zelf leidt je dan door die oogvijzen en span je aan met een draadspanner.
Dit is allemaal te verkrijgen bij eender welke doe-het-zelf-zaak of het nu Brico, Gamma, Hubo, ... of ... is.

Als draad gebruik ik een stevige, gegalvaniseerde draad. Deze zijn bijna onverwoestbaar en het leuke is dat ze eigenlijk bijna niet opvallen tegen eendere welke achtergrond. Voor grote planten (o.a. Wisteria) neem je een goede dikke draad en voor "licht spul" kan je ook heel dunne draad gebruiken (=> dit heb ik bij mijn kleine "klimroos" 'Ghislaine de Féligonde').
maandag 13 februari 2017 - 09:20
mmgull

Mmgull

IJzerhandel ga ik proberen. Bedankt.
maandag 13 februari 2017 - 09:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon