menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Vraagje: bodembedekker maar eentje die samenwerkt met andere planten

Ga naar meest recente reactie

Greenchitect

Greenchitect

Ik ga binnenkort 17 soorten kruiden, planten en struiken planten in mijn pas van nul gecreëerde tuin. Enkel ik zal waarschijnlijk niet heel de grond bedekken hiermee. Nu vroeg ik mij af of ik een soort van tijdelijke bodembedekker (plant) kan gebruiken waarin ik ten aller tijden nieuwe planten in kan zetten (na een gat in de bodembedekker gemaakt te hebben)? Is dit mogelijk? Deze bodembedekker zou dan oppervlakkige wortels hebben en niet super agressief woekeren en andere planten verstikken.

Of zijn er andere alternatieven?

Alvast bedankt! ^^
dinsdag 13 december 2016 - 22:11
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb juist vandaag bij( Diana's mooie moestuin) op het internet gelezen over een project van verschillende grondbedekkers. Zelf heb ik eens cacaodoppen gehad maar met nat weer kun je daar een geweldige uitglijder op maken. Je kunt groenbemesters gebruiken zoals phacelia. Die is in de wintermaanden weg en geeft ook nog eens voeding aan je grond. Zo zijn er meer groenbemesters.
dinsdag 13 december 2016 - 22:42
jdcoster

Jdcoster

Slaapkamergeluk, stekelnootje of penningkruid bijvoorbeeld ... .
dinsdag 13 december 2016 - 23:10
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Slaapkamergeluk raak je nooit meer kwijt. Dus dat moet je goed inperken. Maar het bedekt wel mooi de bodem in de zomermaanden.
woensdag 14 december 2016 - 00:23
SandraS

SandraS

Ik zou als bodembedekker een paar kleuren maagdenpalm nemen. Deze blijft groen, heeft leuk blad, mooie bloemen, in diverse soorten. Je trekt hem makkelijk los, maar groeit gewoon verder. Kan in zon en schaduw. Is sterk. En groeit snel. Én niet duur....
zaterdag 21 januari 2017 - 20:03
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik weiger kategoriek, ,alles,wat van kortbij of veraf, woekerd
zaterdag 21 januari 2017 - 22:01
jdcoster

Jdcoster

Wat jij woekeren noemt, noemen anderen 'de bodem bedekken en dat was de vraag toch?
zondag 22 januari 2017 - 00:14
WiPe

WiPe

Penningkruid (Lysimachia nummularia) lijkt me ook een goede keuze op een bodem die niet te droog is.
vrijdag 27 januari 2017 - 13:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon