menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Is de middelste onkruid?

Ga naar meest recente reactie

Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Even nog drie verschillen. De eerste is dat 'sterrenkruid' wat je ook wel kunt eten. De tweede zit in de buurt van mijn dotterbloemen en wie weet wel jonkies. Had wel zaad uitgestrooid van de oude plant. Maar in het begin lijkt deze heel erg op nr 1. De derde is hondsdraf. Nu is mijn vraag is nr twee onkruid of toch een dotterbloem. Ik was al de nodige plantjes aan het verwijderen toen ik ineens aan mijn dotterbloemen moest denken.

Bloemen & Planten

zaterdag 1 oktober 2016 - 09:44
lilyboskat5

Lilyboskat5

Dit zou ook wel eens het Bosviooltje kunnen zijn.
zaterdag 1 oktober 2016 - 09:49
Joukje Smeding

Joukje Smeding

LIly die maakt van die hele kleine bloemetjes dacht ik. Ik zal nog maar even afwachten. Mijn blad is gladder dacht ik en taaier.
zaterdag 1 oktober 2016 - 09:53
Louisa S

Louisa S

Joukje , het tweede plantje is waarschijnlijk toch wel een dotterbloem ......
zaterdag 1 oktober 2016 - 09:59
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Ja Lily dit had ik gezien. Vond het wat brutaal om verder te gaan bij de vraag van Mikestje. Leerling en LT hadden het nog even over hondsdraf en dat was het niet. Heb er toen een foto van gemaakt. Zal enkele stekjes in een pot wegzetten en dan maar kijken wat het doet. Er komen wel erg veel op.
zaterdag 1 oktober 2016 - 09:59
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Louisa dat hoop ik van harte. Die kun je wegzetten onder kale heesters en in het voorjaar doen ze het goed in mijn tuin. Dan knip ik daarna toch maar de uitgebloeide takken eruit. Het is nu een invasie aan stekjes en onkruid wat er op lijkt.
zaterdag 1 oktober 2016 - 10:02
Roeli

Roeli

Klimt het ? Misschien pispotjes ?
zaterdag 1 oktober 2016 - 12:33
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Nee Roeli gelukkig geen pispotjes.
zaterdag 1 oktober 2016 - 13:36
LT

LT

Louisa zal gelijk hebben. Even afwachten. Mijn dotterbloem zaait hier niet, anders kon ik het vergelijken
zaterdag 1 oktober 2016 - 13:52
Eljoh

Eljoh

Kijk Joukje, hier mijn bosviooltje. Ze lopen hard in de leem-klei.
Jij kan beter observeren wat je zoekt.

Bloemen & Planten

maandag 3 oktober 2016 - 18:28
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Eljoh hopen van niet. Deze stekjes zitten volgens mij aan elkaar vast. En hier zijn het aparte stekjes maar zeker weten doe ik het niet. Wat lijkt dat spul erg op elkaar. .
maandag 3 oktober 2016 - 18:53
leerling

Leerling

@Joukje
Op de foto die je op http://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/4/tuinaanleg-onderhoud/62381/welk-onkruid-in-het-gras-is-dit#bericht495719 had gezet, meende ik uitlopers te zien, zoals het plantje rechts op de foto hier, vandaar dat ik aan hondsdraf dacht. Maar nu ik die foto bij het andere bericht opnieuw bekijk, merk ik dat het om steeltjes en dunne twijgjes gaat. Je hebt dus gelijk: geen hondsdraf.

Zelf geen ervaring met dotterbloemen, maar als ik probeer te vergelijken met http://wilde-planten.nl/gewone%20dotterbloem.htm, dan heb ik de indruk dat het blad niet overeenkomt.
dinsdag 4 oktober 2016 - 21:46
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Leerling ik laat de rest staan en zet er een paar in een pot apart. Als het dotterbloemen worden laat ik dit weten. Er zat zaad in de oude plant.
woensdag 5 oktober 2016 - 11:22

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon