menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Scheuten Carex Ice Dance en Slangebaard nog verplanten nu?

Yvonne B

Yvonne B

Vorig jaar heb ik twee Carex morrowii Ice Dance geplant en vier Slangebaard Niger.
Ze hebben heel veel uitlopers. Tientallen zelfs. Ik moet ze kwijt voor volgende zomer. Kan ik mijn overbuurvrouw blij maken met deze nieuwe plantjes of beter wachten tot het voorjaar?
Ik kan geen duidelijk antwoord vinden met googlen....
Alvast bedankt voor jullie antwoord!
maandag 15 augustus 2016 - 21:43
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Heb drie weken terug de slangenbaard niger in een mand weggezet. Ze staan nu prima. Carex zou ik in het vroege voorjaar doen.
dinsdag 16 augustus 2016 - 23:28
Carib

Carib

Het kan nu wel of over een paar weken, maar ik vraag me wel af waarom je na 1 jaar alle uitlopers al wil verwijderen? Ophiopogon is een bodembedekker, dus als je de uitlopers verwijdert, blijven het iele planten. Hetzelfde geldt voor Carex, ook die is in brede pollen veel mooier.
woensdag 17 augustus 2016 - 19:08
Yvonne B

Yvonne B

Ik ga komend voorjaar de heuchera's verplanten, dan kan de slangenbaard het 1 m2 vak vullen onder de japanse esdoorn. Ik had een rij geplant van maar 4 plantjes, maar ze hebben zich al meer dan verdriedubbeld. Als ik zie hoeveel nieuwe plantjes er zijn gekomen, moet ik er elk jaar veel uithalen. Nu kan ik ze nog aan mijn nieuwe overbuurvrouw geven. Zij heeft een groot stuk waar nog niets staat en is er blij mee.
Dan zal ik in het voorjaar de carex geven.
Als ik had geweten dat ze zich zo enorm snel zouden uitbreiden, dan had ik andere soorten gekocht. Al doende leert men... En vooral: door schade en schande wordt men wijs... helaas...
donderdag 18 augustus 2016 - 00:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon