menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Persicaria

Ga naar meest recente reactie

christianneor2

Christianneor2

Omdat de, door onze tuinarchitect aangeplante "agastache foeniculum blue fortune", niet de juiste soort is en wij bijgevolg al uitzaaiers hebben over heel onze stoep zou ik deze graag vervangen door een persicaria. Welke persicaria is goed winterhard, staat graag in de volle zon en wordt niet hoger dan ongeveer 120 cm? Ik zou niet graag met weer eens een miskoop opgezadeld zitten...... alvast bedankt!
vrijdag 24 juni 2016 - 11:29
sugar

Sugar

Als je iets wilt hebben dat er enigszins uitziet als die Agastache, zou ik een Nepeta kubanica aanplanten, vergelijkbaar aan Agastache qua bloei, maar wel iets vroeger bloeiend
zaterdag 25 juni 2016 - 00:54
Tuinprins

Tuinprins

Nepeta kubanica bloeit hier momenteel. Een van mijn favoriete planten vanwege de relatief lange bloei (begin juni tot ergens in augustus) en goede winterhardheid. Plant op de foto staat zeker al 10 jaar bij mij in de tuin. Ik zie hier wel wat zaailingen en slakken houden van het nieuwe schot in het voorjaar.

Bloemen & Planten

zaterdag 25 juni 2016 - 06:12
Tuinprins

Tuinprins

Wat Persicaria amplexicaulis betreft: de meer bekendere soorten zoals 'Rosea' en 'Firetail' worden bij mij (humeuze zandgrond, volle zon) meestal tussen de 1.20 en 1.50 meter hoog. In het verleden heb ik ook de cultivar 'Inverleith' gehad die rond de 80 cm hoog werd maar die viel ieder jaar om dus die heb ik er uit gegooid. Verder heb ik nog de soort 'Blackfield' maar die wil het bij mijn niet doen. Op een proefbed heb ik tot slot nog de nieuwe relatief laagblijvende soort 'Delgado' staan. Ziet er op het eerste gezicht beloftevol uit.

Persicaria amplexicaulis zaait zich bij zo goed als niet uit.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 25 juni 2016 - 06:26
christianneor2

Christianneor2

Dankjewel voor je feedback!
zaterdag 25 juni 2016 - 09:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon