menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruidbestrijder die siergras e.d. ongemoeid laat?

waaslandwolf1980

Waaslandwolf1980

Goedemorgen beste tuinvrienden

Ik heb recent mijn voortuin aangeplant met daarin o.a.
Waldsteina Ternata (goudaardbei) , siergras Hakonechloa macra ‘All Gold’, en ook wat klimop.

Nu krijg ik daar op dit moment héel veel onkruid tussen. Ik probeer dagelijks het meeste onkruid uit te trekken
maar nu begint het wel wat te vervelen

Excuses als het een héle domme vraag is maar Ik vroeg me af of er bepaalde onkruidbestrijders zijn die je
kan gebruiken en geen effect hebben op Waldsteina Ternata (goudaardbei) , siergras Hakonechloa macra ‘All Gold’, klimop.
Of is dit gewoon door de zure appel bijten en onkruid uittrekken ...


Met vriendelijke groeten
maandag 2 mei 2016 - 09:20
WiPe

WiPe

Je kan in siergrassen middelen inzetten die gebruikt worden om onkruid te bestrijden in gazons. maar die gaan de klimop en Waldsteinia dood maken. Bovendien krijg je als je gaat spuiten afte rekenen met typische kwekerijonkruiden als kleine veldkers en levermossen.

De juiste plant op de juiste plaats en planten kiezen die onkruiden voldoende kunnen onderdrukken is de beste strategie. Dan moet je alleen de zaak op gang helpen en de eerste twee jaar de zaak onkruidvrij houden.
maandag 2 mei 2016 - 09:37
deHaan

DeHaan

Er zijn 2 mogelijkheden.
1 Zelf door de zure appel bijten.
2 Een ander de klus laten doen.
Chemisch zie ik geen mogelijkheden
Heb je het eenmaal onder de knie dan is het een klein klusje wat met mooi weer ook nog leuk is om te doen.
maandag 2 mei 2016 - 09:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon