menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Chrysanten

Ga naar meest recente reactie

zourky

Zourky

Hallo allemaal,
Enkele jaren geleden had ik een potje chrysanten in volle grond geplant,het jaar daarna was het een plant van ongeveer één meter hoog en geschikt als snijbloem die zelfde plant leeft nu nog.Verleden jaar in november had ik op de markt een zestal potjes gekocht verschillende kleuren en ook in volle grond geplant,nu zie ik dat alle plantjes rot geworden zijn,dat ze in de winter volledig verdwijnen dat wist ik,maar hier is niets meer te zien zelfs als ik de grond wat open alles is verdwenen.
Zijn er soorten die niet winterhard en hoe kan ik het weten ?
groetjes Richard
donderdag 14 april 2016 - 11:51
Joukje Smeding

Joukje Smeding

De japanse chrysant is winterhard maar soms ook roestgevoelig.
donderdag 14 april 2016 - 23:21
sophora

Sophora

Er zijn vele soorten winterhard. De vroegere Dendranthema soorten met meestal kleine bloemen zijn meestal winterhard. Noemen nu ook Chysanthemum BV 'Coup de soleil', 'Julie Lagravère', 'Dernier Soleil' en vele anderen.
vrijdag 15 april 2016 - 11:06
Roeli

Roeli

Maar als je zo'n potje chrysanten in de winkel koopt, staat er meestal geen naam bij.
Ik zet ze dan maar met pot en al ergens in een verdom hoekje in de tuin en dan zien we het jaar daarna wel.
En ik sta er iedere keer weer versteld van hoe veel er in het voorjaar weer beginnen.
Wel worden ze meestal veel hoger, Maar dan is het even kijken waar ik ze kan planten.
vrijdag 15 april 2016 - 12:33
zourky

Zourky

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden

Groetjes Richard
maandag 18 april 2016 - 06:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon