menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Toscaanse Jasmijn

Ga naar meest recente reactie

Daphne Jeurissen

Daphne Jeurissen

Beste tuinvrienden, ik heb de indruk dat er toch iets mis is met mijn Toscaanse Jasmijn.
Het is de eerste keer dat ik deze plant heb, ze staat nu 1 jaar in een grote waterdoorlatende bloembak.
De blaadjes zijn verkleurd en het lijkt of er iets ze oppeuzeld... Iemand tips?
Alvast bedankt!

Bloemen & Planten

woensdag 6 april 2016 - 20:28
LT

LT

Eerst een vraag: Wit- of geel bloeiend?
donderdag 7 april 2016 - 21:12
Tuinprins

Tuinprins

Vraat lijkt mij afkomstig van slakken.

Bladkleur: kan komen door lage temperaturen in de winter maar ook wijzen op stress.

Hoe groot is die bloembak? Van steen of plastic?

In zijn algemeenheid: Toscaanse jasmijn is niet erg gecharmeerd van ons klimaat en de meeste leiden hier een kwijnend bestaan.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 7 april 2016 - 21:54
Daphne Jeurissen

Daphne Jeurissen

Bedankt voor de reacties. Het is een wit bloeiende en staat in een houten bak van 90cm op 40cm op pootjes met een klimrekje aan vast. Staat tegen de gevel van het huis. Hij heeft vorig jaar wel wat bloemetjes gehad. Groetjes.
vrijdag 8 april 2016 - 09:19
LT

LT

Hier staat de witte, Trachelospermum jasminoides, al meerdere jaren in de volle grond. Wel beschut, tegen de kamermuur en uit de wind. Moet alleen regelmatig water geven omdat dat daar nog al droog is.
De gele, Trachelospermum asiaticum, Heb ik vorige week in de volle grond gezet. Tegen een hederaheg. Deze zou nog beter winterhard zijn dan de witte.
vrijdag 8 april 2016 - 13:05
satomi

Tekst aangepast

Satomi

Trachelospermum in een bak was bij mij niet zo'n succes; ik heb 'm in de volle grond staan, in een beschutte hoek (geen noorden- of oostenwind) tegen een muur. Groeit en bloeit inmiddels een jaar of 8 en wel zo hard dat we er meters af moeten knippen...misschien is het de gezonde Limburgse lucht die 't 'm doet?
maandag 11 april 2016 - 13:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon