menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Combi met rosa dortmund

Ga naar meest recente reactie

molleke32

Molleke32

ik heb vandaag een rosa 'Dortmund' gekocht. die komt aan de voorkant van het huis tegen een gevel. Heeft iemand een naam van een clematis die er goed zou bij gaan?
zondag 20 maart 2016 - 15:40
Polplastron

Polplastron

Late reactie misschien, maar wat dacht je van Clematis "Princess Diana"? Ik vind dat altijd wel een "specialleke" en dat is Rosa "Dortmund" naar mijn mening ook dus daar zijn ze wel gewaagd aan elkaar. Ik ben alleen niet 100% zeker van de kleuren ....

Groeten,

Pol
vrijdag 25 maart 2016 - 18:11
molleke32

Molleke32

ikzelf dacht aan princess Kate, omdat Diana mss wat rozig is voor bij de Dortmund. Maar ze waren uitverkocht lol
zaterdag 26 maart 2016 - 12:40
Polplastron

Polplastron

"Princess Kate" is inderdaad ook prachtig en misschien nog wel mooier (ook de combinatie met R."Dortmund" is misschien beter), maar ik weet ook dat ze niet makkelijk verkrijgbaar zijn en heb al zotte prijzen gezien voor deze clematis!

Misschien binnenkort in Beervelde of op de Plantendag in Bokrijk?

Groeten,

Pol
zaterdag 26 maart 2016 - 15:33
molleke32

Tekst aangepast

Molleke32

pol, ik woon 8 min van het genker plantencentrum af, daar zijn ze vlot te verkrijgen voor 5,95 euro dacht ik, dus geen zotte prijzen .
Ja 1 mei ben ik in Bokrijk , al vanaf 7.15 is ook maar 15 min van mijn deur af . Maar om daar bekend volk te vinden tussen al dat volk

groetjes vicky
zaterdag 26 maart 2016 - 20:46
Polplastron

Polplastron

5,95 Euro is inderdaad niet duur (meer). Een aantal jaren geleden was de plant nog "nieuw" en verkochten ze die op Beervelde en in Hex voor drie tot vier keer die prijs ...
Ik bedoelde overigens dat je de clematis zou vinden in Beervelde of Bokrijk hé! Aan mij is niet zo veel te zien hoor ... (hoewel het schijnt dat ik met de jaren meer op George Clooney begin te lijken ...) LOL

Groeten,

Pol
dinsdag 29 maart 2016 - 20:25
molleke32

Molleke32

Miljaar george clooney das niet slecht hahahaha.
Idd in Bokrijk en Beervelde zal het geen probleem zijn maar in Genker waren ze er ook terug ondertussen .. En je weet het of je weet het niet... Vrouwen en geduld hahaha

groetjes vicky
dinsdag 29 maart 2016 - 21:31
Polplastron

Polplastron

Laat dan zeker eens foto's zien van de combinatie. Ik ben benieuwd!
dinsdag 29 maart 2016 - 22:19
Greenyard

Greenyard

Een witte clematis zou hier toch mooi bij passen niet ? (clematis huldine)
dinsdag 29 maart 2016 - 23:52
molleke32

Tekst aangepast

Molleke32

Idd Greenyard maar ik vond er enkel met redelijke grote bloemen.. Ik ben bang dat dan de roos niet meer tot uiting komt..
woensdag 30 maart 2016 - 18:42
Polplastron

Polplastron

Dat was inderdaad de reden waarom ook ik aan kleinbloemige clematissen zat te denken.
woensdag 30 maart 2016 - 19:12
satomi

Satomi

Dan kijk eens naar Clematis viticella 'White Magic', Molleke. Viticella's zijn kleiner van bloem en, heel fijn, ze hebben geen last van verwelkingsziekte
donderdag 31 maart 2016 - 16:31
Tuinman65

Tuinman65

Clematis Huldine zou ik zeker niet gebruiken.
Ik heb die gehad en ken hem dus heel goed.
De bloem is wel wat speciaal maar een rijke bloeier zou ik het niet durven noemen.
De groeikracht is echter enorm en die gaat binnen de kortste keren die klimroos overwoekeren,.
Hier is hij uit de tuin verwijderd.
Leo
donderdag 31 maart 2016 - 17:05
molleke32

Molleke32

Ohhh satomi dat is idd een mooie Nu hem nog vinden .

Allen bedankt om mee te denken .. En we hebben een geweldig vooruitzicht.. 20 graden dit weekend in limburg hihaa
donderdag 31 maart 2016 - 18:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon