menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Betrouwbare pH-meter?

Ga naar meest recente reactie

Ingeo

Ingeo

Heeft iemand ervaring met een betrouwbare meter? Ik kocht er gisteren één van het merk 'Nature' en die deed allesbehalve wat hij moest dus gaat weer retour maar welke is wel betrouwbaar? Niet tot op tienden nauwkeurig maar ook niet dat hij bij aarde verzadigd met azijn (als test) een 9 aangeeft....
zondag 20 december 2015 - 18:00
hanninkj

Hanninkj

Een meter van ca. 70 euro werkt redelijk is mijn ervaring. Controleer de meter meteen na aankoop met calibratievloeistof. Om de zoveel tijd controleer ik met de calibratievloestoffen pH 4,0 en pH 9,0 en dan is het resultaat vrij goed. Wel de electrode in bewaarvloeistof zetten wanneer deze niet in gebruik is dus nooit droog bewaren!
Deze meters zijn niet te vergelijken met de professionele meters die ik op het laboratorium gebruikte.
zondag 20 december 2015 - 21:02
Ingeo

Ingeo

Bedankt al voor de info - maar kan je ook zeggen om welke meter het in jouw geval gaat? En is zo'n calibratievloeistof ook ergens particulier te krijgen?
maandag 21 december 2015 - 09:41
c j de k

C j de k

Ingeo
Hier in de webshop hebben ze een geweldige meter voor 35 euro.
Heeft 4 meet functie's P H , bodem temp , licht en vocht meter werkt perfect.
Heb hem zelf nu een klein jaar in gebruik en ben er zeer tevreden over.

Groetjes
maandag 21 december 2015 - 14:55
hanninkj

Hanninkj

Ik heb hem bij https://www.osmoseapparaat.nl/ph-meters.html en is pH meter Deluxe
Als je op internet kijkt dan zijn de calibratievloeistoffen wel te koop. Soms worden ze er ook bijgeleverd.
Je weet dan in ieder geval dat je in de goede richting zit.

Ton
maandag 21 december 2015 - 17:02
Ingeo

Ingeo

Bedankt allebei, ik ga ze allebei eens opzoeken !
dinsdag 22 december 2015 - 09:39
Ingeo

Ingeo

Hoi Ton, nog even een vraagje over die Deluxe - die ziet me er volgens de beschrijving ( in combinatie met jouw ervaring) wel betrouwbaar uit maar de afbeelding is niet echt duidelijk. Zit er neem ik aan toch ook een sonde aan die je rechtstreeks in de grond kan doen bij het meten? Of moet je grondstalen nemen om te meten?
dinsdag 22 december 2015 - 19:01
hanninkj

Hanninkj

Er zit geen sonde bij. Ik neem nooit direct de pH in de grond omdat dat nooit nauwkeurig kan. Ik doe altijd 1 deel aarde en twee delen gedemineraliseerd water en meet dan de EC en pH. Ik heb dan beide informaties tegelijk en betrouwbaarder.

Ton
dinsdag 22 december 2015 - 20:37
Ingeo

Ingeo

Inderdaad beter iets meer werk en betrouwbaar dan snel en waardeloos.
woensdag 23 december 2015 - 16:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon