menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bamboe in pot

Ga naar meest recente reactie

Rakhee

Rakhee

We hadden ergens gezien dat iemand bamboe in polyester potten hield, met een vrij mooi resultaat.

Afmetingen waren ongeveer 1m (breed, diep, lang).

Kan je daar inderdaad mooi resultaat mee behouden en welk type bamboe gaat best?

woensdag 4 november 2015 - 15:33
mia_heyl7

Mia_heyl7

ik had bamboe, volgens verkoper zou die niet woekeren, vader plantte toch "om z'n vijverwater te filteren" nu 20 jaar later, ben ik al 10 jaar bezig om de bamboe uit te roeien, als in kuip zou kunnen, dan wel, anders , nooit nog bamboe voor mij
woensdag 4 november 2015 - 18:16
svoffel

Svoffel

Ik heb een Fargesie soort, geen probleem. Vormt mooie ronde kluiten. Deze is al verschillende keren gedeeld want mijn dochters wilden dat natuurlijk ook.
Geen probleem, de ene heeft ondertussen een prachtige haag ermee gemaakt ook door telkens te delen en de andere een windscherm op haar terras, wel in een grote pot.

Een grote pot met een gat op 10cm van de bodem op de zijkant want een bamboe zuipt water, ook in de winter als het niet vriest moet de genoeg te drinken hebben.

Maar googel eens op internet en neem daar ook de nodige informatie.

Veel plezier met je bamboe.

groetjes

S
woensdag 4 november 2015 - 18:29
HansR

HansR

Fargesia is een van de beste bamboesoorten voor in een pot/tuin.

m.v.g.
Hans.
woensdag 4 november 2015 - 19:59
inge.c

Inge.c

in een speciekuip gaat het goed , maar zorg ervoor dat de wortels er niet overheen groeien
zaterdag 7 november 2015 - 14:39
Patat

Patat

Wij hebben vorig jaar Fargesia Rufa in potten op het terras geplant. De grootste pot is ong. 1 meter op 1 meter; de andere zelfs nog wat kleiner. Voorlopig doen ze het uitstekend, ondanks de droge zomer van afgelopen jaar. Wel regelmatig water geven, want bamboe heeft nood aan veel water: zeker in potten. Deze zomer bijna dagelijks een emmer water gegeven. Mits de nodige zorg is het een uitstekende terrasplant in pot.
zondag 8 november 2015 - 11:47
Rakhee

Rakhee

Bedankt voor de antwoorden!

Bestaat er ook een soort die toch zeker 4 m hoog wordt en het goed doet in een speciekuip??
vrijdag 20 november 2015 - 09:48
lieselot de vos

Lieselot de vos

Beste,
ik wil graag bamboe op mijn dakterras (fargesia rufa), als scheiding met mijn buren. Ik wil graag bloembakken bestellen hiervoor met volgende buitenmaten: Hoogte: 60cm, Lengte 80cm, Breedte: 25cm. Ik vermoed dat de binnenmaat breedte 22,5cm zal zijn. Is dit voldoende breed voor de bamboe, als je weet dat ie wel een diepte van 60cm heeft en lengte van 80cm?
Alvast bedankt voor jullie advies!
Mvg,
Lieselot De Vos
maandag 5 augustus 2019 - 18:05
HansR

HansR

Fargesia rufa wordt ong. 2 mtr. hoog en breed. De binnenmaat ( diepte ) van de bak zal groter moeten zijn.

m.v.g.
Hans.
dinsdag 6 augustus 2019 - 09:09
lieselot de vos

Lieselot de vos

Beste Hans,
bedankt voor uw antwoord. Bedoel je dat 60cm hoogte van bak niet diep genoeg is? Ik zou de fargesia graag 'kort houden' tot 1m75 ongeveer (dus geen 2 tot 3m); kan dat? als dat kan, dan had ik gedacht dat 60cm hoogte voor de wortels meer dan genoeg is? Ik was vooral bang van de breedte 25cm, maar dacht ok ze hebben een lengte van 80cm en een diepte van 60cm dus zou wel moeten lukken. Zou je me nog even iets meer duiding kunnen geven zodat ik zeker weet of ik de bakken al dan niet mag bestellen?
Alvast merci!
woensdag 7 augustus 2019 - 11:52
lieselot de vos

Lieselot de vos

Iemand misschien een idee voor een leuke plant/boom/struik die als soort haag kan dienen, in bloembakken van L80xB25xH60cm die buiten kan blijven staan in de winter en zijn blaadjes niet verliest, rond 1m60-1m80 wordt (of hoger en we kunnen die knippen), in volle zon (en wind) kan staan op een dakterras. Ik dacht aan fargesia rufa, maar de bloembakken zijn wellicht te klein, dus op zoek naar andere alternatieven. Enige tips aub?
donderdag 8 augustus 2019 - 11:40
Roeli

Roeli

Een raamwerk maken en dan klimop er in. Kan je 's zomers altijd wat 1 jarigen bij in zetten
donderdag 8 augustus 2019 - 12:02
mia_heyl7

Mia_heyl7

op een dakterras, toch oppassen, want niet overal mag daktuinieren
zaterdag 10 augustus 2019 - 13:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon