menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Teunisbloem

Ga naar meest recente reactie

duivin

Tekst aangepast

Duivin

Wie weet waar ik een stek of plant van de teunisbloem kan kopen

Ik heb de teunisbloem gevonden bedankt allemaal
zondag 22 april 2007 - 04:54
lisa

Lisa

welkom duivin,

ik heb de planten al in een tuincenter gezien

groeten lisa
zondag 22 april 2007 - 05:22
corrielat

Corrielat

Hallo duivin,
Is dat niet een plantje wat je in velden wel eens tegenkomt,? ik geloof als je eenmaal in je tuin hebt hij vanzelf doorzaait, of heb ik de verkeerde voor?
zondag 22 april 2007 - 15:29
Tine

Tine

Bij ons groeit hij overal in het wild.

Tine
zondag 22 april 2007 - 16:54
corrielat

Corrielat

Ik heb altijd gedacht dat ze het onkruid noemen, maar als je hem mooi vind is het geen onkruid,
zondag 22 april 2007 - 17:01
hildavw

Hildavw

Je kan de teunisbloem inderdaad in vele bermen vinden. Daar is hij hoog opgeschoten.
Ook in de tuincentra verkoopt men ze, maar dan zijn ze compacter.
Ik heb ze een 4-tal jaren geleden eens op een markt gekocht, en de volgende jaren had ik steeds zaailingen, maar wel met minder bloemen.
Voor dit jaar kan ik het nog niet goed zien, want ze staan op een plekje waar nog meer zaailingen staan.
Ik heb spijtig genoeg niet veel plaats, de volledige achtertuin is slechts 100 m2, waarin dan nog een tuinhuisje met daarvoor een houten terras en natuurlijk nog een stuk gazon.
Daarom laat ik de zaailingen in dat hoekje maar hun natuurlijke gang gaan.
Hilda
zondag 22 april 2007 - 17:36
deHaan

DeHaan

Het zaad hiervan is gewoon te koop, bij de zaadhandel.
zondag 22 april 2007 - 18:45
ines

Ines

Als het niet te ver is mag U bij mij Oenothera biennis of Teunisbloem komen halen gratis natuurlijk
ik heb er toch te veel, ik heb er verleden week zo'n 50 tal uitgegraven en op de compost moeten
brengen, ze zaaien zichzelf met gemak uit.
vrijdag 27 april 2007 - 07:09
Flowertje

Flowertje

Bij Frans De Baerdemaeker in Merchtem kan je plantjes van een gele teunisbloem vinden. Weet iemand eigenlijk of deze ook in andere kleuren te krijgen is? Kreeg deze vraag van een dame die daar ook rond wandelde, maar wist daar geen antwoord op.
grts
maandag 30 april 2007 - 02:17
ines
maandag 30 april 2007 - 05:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon