menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer klimroos snoeien en hoeveel mag er af?

Baileysker

Baileysker

Op bijgevoegde foto staan 2 klimrozen, links een witte en rechts een rode, nu vroeg ik me af wanneer deze mogen gesnoeid worden en hoeveel ik er mag afdoen. Welke soort het is weet ik niet, heb ze gekregen.

Mogen deze zo kort mogelijk gesnoeid worden? Bijvoorbeeld 50 cm boven de grond, of zouden ze dan kapot gaan?
Ik zou dit willen doen in de hoop om onderaan meer blad en bloem te hebben, ze hebben mooi gebloeid dit jaar, maar pas op 1 meter boven de grond, beneden alleen takken, niets van bladeren of bloemen, dus niet mooi eigenlijk.

Bloemen & Planten

zondag 20 september 2015 - 16:14
Tuinman65

Tuinman65

Je mag die gerust tot op een halve meter boven de grond terug snoeien.
Niet nu maar in maart.

Leo
zondag 20 september 2015 - 16:40
Baileysker

Baileysker

Okee, goed om te weten, dan wacht ik geduldig tot in maart.
Heb deze dit jaar totaal niet gesnoeid, bang om iets verkeerd te doen, en zou het echt zonde vinden moest hij kapot gaan, echt mooie rozen.

Mogen alle rozen tot een halve meter boven de grond gesnoeid worden? Heb nog 2 gewone rozelaars staan ook, en met helzelfde probleem, onderaan kaal.
zondag 20 september 2015 - 17:14
Roeli

Roeli

Mijn buurman knipt zijn klimrozen , in het najaar ( heeft hij al gedaan ) altijd bijna tot op de grond toe af en ieder jaar staan ze uitbundig te bloeien.
Zelf knip ik tot ongeveer 1,5 à 2 meter af. Zo ver ik met de schaar kan komen. Ik doe het altijd als hij is uitgeboeid en dat duurt niet lang meer.
zondag 20 september 2015 - 17:40

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon